آی تی هوم

خرید, پاورپوینت , طرح توجیهی , فلش مموری , هارد اکسترنال ,دسته بازی پلی استیشن, گیم , خرید لپ تاپ و کالاهای دیجیتال

آی تی هوم

خرید, پاورپوینت , طرح توجیهی , فلش مموری , هارد اکسترنال ,دسته بازی پلی استیشن, گیم , خرید لپ تاپ و کالاهای دیجیتال

پاورپوینت متابولیسم لاکتات و فعالیت ورزشی

پاورپوینت متابولیسم لاکتات و فعالیت ورزشی

پاورپوینت متابولیسم لاکتات و فعالیت ورزشی در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات24
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

پاورپوینت متابولیسم لاکتات و فعالیت ورزشی در 24 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

 

فهرست مطالب

لاکتات

تبدیل پیروات به لاکتات در یکی از شرایط زیر اتفاق می افتد

افسانه و حقیقت

اطلاعاتی در مورد اسید لاکتیک

کنترل متابولیسم اسید لاکتیک هنگام فعالیت ورزشی

مطالعات مقطعی بر روی انسان

آستانه لاکتات

روش های برآورد لاکتات خون

HRmax و HRR

پروتکل

استفاده از معیار بورگ برای RPE

نقش لاکتات در تغذیه عضلات و نرون ها

عضلات

مغز

در مغز LDHدوایزوفرم آنزیم LDH وجود دارد

 

بخشی از متن

اسید لاکتیک یک شهرت بدی دارد. افراد زیادی آن را مسئول خستگی، کوفتگی عضلانی و کرامپ می دانند. این افراد اسید لاکتیک را به عنوان یک محصول زائد می دانند که باید به هر قیمتی از تولید آن جلوگیری شود.

اما این محصول سوخت تعداد زیادی از بافت ها را فراهم می آورد، به کربوهیدراتهای رژیم غذایی جهت استفاده شدن کمک می کند و به عنوان سوخت برای تولید گلیکوژن و گلوکز در کبد خدمت می کند در حقیقت اسید لاکتیک یک راه طبیعی برای کمک کردن به شما در موقعیت های استرس زا است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

گزارش کارورزی بسکتبال

گزارش کارورزی بسکتبال

گزارش کارورزی بسکتبال در 110 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به همراه طرح درس سالانه و هفتگی


مشخصات فایل
تعداد صفحات110
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

گزارش کارورزی بسکتبال در 110 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به همراه طرح درس سالانه و هفتگی

 

فهرست مطالب

دست‌ها و پاها

شروع‌ها، گام برداشت‌ها و توقّف‌ها

شروع‌ها

ابتدا پای جلو

اشاره- فشار- کشش

گام برداشتن (چرخش)

توقّف

توقّف سریع

توقّف آهسته

پرش

پرش با دو پا

پرش روی یک پا

پرش سریع

تمرین‌های اساسی حرکت

استقرار مقابل آینه

شروع، گام برداشتن و توقّف با آرایش صفی

حالت‌ها

هنگام اجرای تمرین به یاد داشته باشید

پرش‌های سریع صفی

ضربه زدن در بین طرفین (جامپ بال)

پاس دادن و دریافت آن

اصول اولیه پاس

انتخاب پاس صحیح

پاس دادن در موقعیتهای خاص

حرکت‌های تعیین شده

حرکت‌های بدون توپ

اصول بنیادی حرکت‌های بدون توپ

حرکت‌های بنیادی (بدون توپ)

برش‌های V

برش‌های جلویی و پشتی

حرکت‌های هنگام انجام شوت

حرکت‌ها برای اجرای اسکرین‌ها یا اسکرین

انواع اسکرین‌ها

اجرای اسکرین یا اسکرین

استفاده از اسکرین

حرکت‌های نادرست

نکته‌های مورد توجّه مربیان درباره حرکت بدون توپ

تمرینات برای حرکت بدون توپ

حرکت‌های بدون توپ در چند صف

حالت‌ها

برش‌ V

حالت‌ها

تسلط بر توپ

اصول اولیه دریافت توپ

نکته‌های مورد توجّه مربیان در باره پاس دادن و دریافت آن

پاس سینه

پاس زمینی

اصول اولیه دریافت توپ

نکته‌های مورد توجّه مربیان در باره پاس دادن و دریافت آن

پاس در شرایط سخت

پاس بالای سر

پاس بیس بالی

پاس بیس بالی

پاس در شرایط سخت

حرکت‌های تعیین شده

حرکت‌های بدون توپ

اصول بنیادی حرکت‌های بدون توپ

حرکت‌های بنیادی (بدون توپ)

برش‌های V

برش‌های جلویی و پشتی

حرکت‌های هنگام انجام شوت

حرکت‌ها برای اجرای اسکرین‌ها یا اسکرین

انواع اسکرین‌ها

اجرای اسکرین یا اسکرین

استفاده از اسکرین

حرکت‌های نادرست

نکته‌های مورد توجّه مربیان درباره حرکت بدون توپ

تمرینات برای حرکت بدون توپ

حرکت‌های بدون توپ در چند صف

حالت‌ها

برش‌ V

حالت‌ها

تسلط بر توپ

پاس دادن و دریافت آن

اصول اولیه پاس

انتخاب پاس صحیح

پاس دادن در موقعیتهای خاص

پاس سینه

پاس زمینی

پاس بالای سر

 

 

بخشی از متن

یکی ازابتدایی ترین وظایف مربیان، آموزش نحوه حرکت و کنترل بدن، به بازیکنان است. حرکتهای پایه گاهی زیربنای بسکتبال نامیده می شوند. این حرکتهای اصول اساسی هستند که هر بازیکنی باید فرا بگیرد.

لازم است هر بازیکن بیاموزد چگونه مؤثّر (زیرا هدف نهایی انجام صحیح کار است) و همچنین مفید (حرکت در بهترین طریق) حرکت کند. به آنها یاد داده برای کاستن از حرکتهای اضافی زمان و مکان را در نظر داشته باشند تا در چابکی و تعادل، کسب مهارت کنند. به بیان دیگر، بازیکنان باید بدون هدف حرکت نکنند.

بسکتبال بازی چابکی (دست و پا) و سرعت (حرکت کل بدن) در زمان مناسب است. آموزش باید همواره به این اصل تکیه داشته باشد: انجام کار صحیح – همراه با چابکی – و بعد، انجام حرکت صحیح و سریع در زمان مناسب.

پنج حالت و حرکت اصلی که باید آموزش داده شوند عبارتند از: طرز ایستادن، شروع حرکت، گام برداشتن، توقف و پرش.

یکی از مهمترین، دشوارترین و متداول‌ترین وظایف که بازیکنان بسکتبال در دفاع با آن رو به رو خواهند شد، دفاع کردن بازیکنی است که هنوز اجازه دریبل کردن را دارد. بازهم مدافعان باید در حالت ایستادن مناسب خود قرار گیرند و آماده باشند و طوری پاها را قرار دهند که پای جلوتر آنها مقابل دست قوی بازیکن مهاجم باشد. اگر بازیکن مزبور راست دست است، مدافع باید پا ودست چپ خود را جلو ببرد تا مهاجم را مجبور کند پاس یا دریبل خود را با دست ضعیف انجام دهد. بازیکنان بسکتبال را وادارید در حال دفاع، کف دست جلو خود را رو به بالا نگاه دارند (شکل1-13) که به آنها اجازه خواهد داد براحتی حرکت کنند، به توپ ضربه بزنند و توپ را بربایند. این کار فشار بیشتری را به مالک توپ وارد می‌کند و امکان ارتکاب اشتباه‌های منجر به ازدست دادن توپ را افزایش می‌دهد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

گزارش کارورزی ژیمناستیک

گزارش کارورزی ژیمناستیک

گزارش کارورزی ژیمناستیک در 44 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به همراه 15 طرح درس مربوط به ژیمناستیک


مشخصات فایل
تعداد صفحات44
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیتربیت بدنی

توضیحات کامل

گزارش کارورزی ژیمناستیک در 44 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc به همراه 15 طرح درس مربوط به ژیمناستیک

 

فهرست مطالب

تاریخچه ژیمناستیک

المپیک ژیمناستیک

ژیمناستیک آمریکایی

اطلاعات عمومی ژیمناستیک

تجهیزات مورد نیاز

ژیمناستیک مردان

حلقه ثابت

میله های افقی

معرفی اسباب

خرک حلقه

دارحلقه

بارفیکس

زمینی

پرش خرک

پارالل 

جرائم ویژه رفتارهای ضعیف و نامناسب ژیمناست یا مربی

مقررات برای شرکت کنندگان در مسابقات ژیمناستیک

اهداف و مقاصد مقررات امتیاز گذاری

منابع

 

عناوین طرح درس

درس اول: آموزش مهارتهای (ایستادن، راه رفتن و دویدن صحیح، تقویت عضلات دست)

درس دوم: آموزش مهارتهای (پرش جفت متوالی و پرش های طولی)

درس سوم: آموزش مهارتهای (انعطاف پذیری، پرش خرگوشی و نشستن زاویه)

درس چهارم: آموزش مهارت های (ایستادن صحیح، گهواره پا جمع و مقدمه شمع)

درس پنجم: آموزش مهارت های (یکپارچگی بدن و سرسره یا فرگون)

درس ششم: آموزش مهارتهای (شنا، پرتاب پاها به جلو و عقب و پرش ماهی)

درس هفتم: آموزش مهارتهای (فرشته روی زانو، ژست پا باز و شنای دست خم)

درس هشتم: آموزش مهارتهای (پرش نیم دور، پرتاب پا بصورت قیچی، جهش خرگوشی)

درس نهم: آموزش مهارتهای (شمع، گهواره پا باز و تقویت عضلات شکمی و پشتی)

درس دهم: آموزش مهارتهای (کمر قوس با پاهای باز، مقدمات بالانس و انعطاف کتف)

درس یازدهم: آموزش مهارت های (گهواره پا راست، کمر قوس به عقب و چمباتمه)

درس دوازدهم: آموزش مهارت های (چرخش بدن به صورت عقبگرد، پا باز و زاویه نشستن)

درس سیزدهم: آموزش مهارت های (غلت جلو، پل و بالانس دیواری)

درس چهاردهم: آموزش مهارت های (مقدمات بالانس، پرتاب پاها و چرخ و فلک)

درس پانزدهم: آموزش مهارت های (بالانس سه پایه و فرشته)

 

بخشی از متن

در سال 1881فدراسیون بین المللی ژیمناسیک تأسیس شد که .بعداً به نام هیئت فدراسیون زیمناستیک اروپا تغییر یافت. این سازمان پیشقدم در مسابقا ت بین المللی بود. اتحادیه ورزشکاران غیر حرفه‌ای در سال 1883 در آمریکا تأسیس گردید. این سازمان مسئولیت کنترل و مراقبت از ژیمناستیک کاران را در آمریکا بر عهده داشت. رقابت‌ها و مسابقات گوناگونی توسط کلوپ‌ها و سازمان‌ها برگزار شدند و در دهه 1880 این مسابقات بسیار شدت گرفت. اولین مسابقه بزرگ در المپیک آتن یونان در سال 1896 برگزار شد و که در آن آلمان به عنوان قهرمان برگزیده شد و تقریباً همه مدال‌ها را از آن خود کرد. 5 کشور در این مسابقات شرکت کردند. مسابقات مردان شامل میله افقی. میله پارالل، خرک، حلقه، پرش از خرک. بود اولین مسابقه بین المللی بعد از مسابقات المپیک در سال 1953 در بلژیک برگزار شد که در آن ژیمناستیک کارانی از نقاط مختلفی از قبیل بلژیک، فرانسه، لوکامبورگ، هلند شرکت داشتند. این مسابقات در حال حاضر به عنوان اولین مسابقات جهانی شناخته می‌‌شوند. اولین مسابقه تیمی مردان در سال 1954 در سن لویس برگزار شد. در هنگام نهمین دوره مسابقات جهانی در سال 1930 در لوکامبورگ مسابقات زیمناستیک برگزار شد شامل مسابقات دو میدانی، پرش با نیزه، پرش طول، بال رفتن از طناب، تیراندازی و دو صد متر. بعد از آن مسابقات دو و میدانی از بخش مسابقات ژیمناستیک حذف شدند. در مسابقات جهانی 1954 ورزش دو ومحیدانی به طور کامل از ژیمنا ستیک جدا شد. در سال 1924 در فرانسه المپیک پایه‌های اصلی خود را که مشابه المپیک امروزی می‌‌باشد شکل داد. در این المپیک مردان ابتدا در مسابقه در رشته‌های مختلف زیمناستیک پرداختند. اولین تیم ژیمناستیک زنان در المپیک سال 1928 شامل مسابقات تیمی بود که توسط کشور هلند اجرا شد. اولین تیم ژیمناستیک زنان آمریکایی در المپیک 1936 در آلمان حضور یافت. در سال 1962 ژیمناستیک منظم توسط فدراسیون بین المللی ژیمناستیک به عنوان یک ورز ش شناخته شد. در سال 1963 در بودایست لهستان اولین مسابقات جهانی زیمناستیک موزون انجام گرفت. این مسابقات دارای 28 ورزشکار از 10 کشور مختلف دنیا بود در سال 1973 آمریکا به مسابقات جهانی ژیمناستیک موزون وارد شد. در حین انجام المپیک 1974 در لس آنجلس آمریکا مسابقات ژیمناستیک موزون فردی برای اولین بار اجرا شد. در جشن صد ساله المپیک امسال در آتلانتا، مسابقات گروهی موزون به عنوان ورزش دارای مدل برای اولین بار معرفی خواهند شد. در سال 1975 فدراسیون ژیمناستیمک آمریکا که در حال حاضر نام آن . شناخته می‌‌شود افتتاح شد. به عنوان یک ورزش مستقل در آمد و همچنان نیز این فدراسیون کار خود را امروزه ادامه می‌‌دهد.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

بررسی آماری مقایسه تمایل به وبلاگ نویسی در سرویس های مختلف وبلاگ دهی

بررسی آماری مقایسه تمایل به وبلاگ نویسی در سرویس های مختلف وبلاگ دهی

بررسی آماری با عنوان میزان تمایل وبلاگ نویسان به وبلاگ داری در موتورهای ارائه دهنده خدمات وبلاگ نویسی در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc تهیه و تنظیم محمد کشتکار ذوالقدر 09191809834


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیپروژه آماری

توضیحات کامل

بررسی آماری با عنوان میزان تمایل وبلاگ نویسان به وبلاگ داری در موتورهای ارائه دهنده خدمات وبلاگ نویسی در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc  .

تهیه و تنظیم : محمد کشتکار ذوالقدر 09191809834

 

 

فهرست

مقدمه

عنوان پروژه

موضوع پروژه

فرضیه

جامعه

نمونه

نحوه جمع آوری اطلاعات

توضیح

جدول فراوانی

نمودارها

تحلیل داده ها1

ارزیابی عملکرد

نتیجه گیری

ضمیمه 1

ضمیمه 2

ضمیمه 3

منابع

 

نکته :

ممکن است اعداد استفاده شده در آمار واقعی نبوده و به صورت حدودی باشند . لذا درصد مقداری اغراق در اعداد درنظر باشد .


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

تحقیق پیشرفت فلسفه در اسلام و نقش مسلمانان در پیشبرد آن

تحقیق پیشرفت فلسفه در اسلام و نقش مسلمانان در پیشبرد آن

تحقیق-پیشرفت-فلسفه-در-اسلام-و-نقش-مسلمانان-در-پیشبرد-آنلینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل :  word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 42 صفحه

 قسمتی از متن word (..docx) : 
 

1
‏پیشرفت فلسفه در اسلام و نقش مسلمانان در پیشبرد آن
‏مقدمه
‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏چیست‏ ‏؟این‏ ‏همواره‏ ‏یک‏ ‏پرسش‏ ‏بحث‏ ‏انگیز‏ ‏بوده‏ ‏است‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏واقع‏ ‏یافتن‏ ‏عنوان‏ ‏کاملا‏ ‏رضایت‏ ‏بخش‏ ‏برای‏ ‏این‏ ‏متفکران‏ ‏و‏ ‏نظامهای‏ ‏فکری‏ ‏انهاامری‏ ‏دشوار‏ ‏است‏.‏نامیدن‏ ‏این‏ ‏فلسفه‏ ‏به‏ ‏فلسفه‏ ‏عربی‏ ‏در‏ ‏حقیقت‏ ‏از‏ ‏زبانی‏ ‏نامگذاری‏ ‏مناسبی‏ ‏است‏.‏چرا‏ ‏که‏ ‏قران‏ ‏به‏ ‏ان‏ ‏زبان‏ ‏نازل‏ ‏شده‏ ‏است‏.‏اما‏ ‏به‏ ‏دشواری‏ ‏میتوان‏ ‏انرا‏ ‏توصیف‏ ‏مناسبی‏ ‏برای‏ ‏محتوای‏ ‏فلسفه‏ ‏ای‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏ان‏ ‏در‏ ‏نظر‏ ‏داریم‏ ‏دانست‏.‏بسیاری‏ ‏از‏ ‏لاین‏ ‏متفکرین‏ ‏به‏ ‏عربی‏ ‏نوشته‏ ‏اند‏ ‏و‏ ‏بسیاری‏ ‏از‏ ‏انها‏ ‏عرب‏ ‏نیستند‏.‏این‏ ‏درست‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏یک‏ ‏شاخه‏ ‏مهم‏ ‏از‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏در‏ ‏قالب‏ ‏زبان‏ ‏عربی‏ ‏و‏ ‏در‏ ‏ضمن‏ ‏ترجمه‏ ‏های‏ ‏عربی‏ ‏از‏ ‏متون‏ ‏یونانی‏ ‏پیشرفت‏ ‏کرده‏ ‏است‏.‏اما‏ ‏به‏ ‏هر‏ ‏حال‏ ‏و‏ ‏اندازه‏ ‏هم‏ ‏که‏ ‏این‏ ‏جریان‏ ‏دارای‏ ‏اهمیت‏ ‏باشد‏ ‏باز‏ ‏هم‏ ‏تنها‏ ‏یک‏ ‏شاخه‏ ‏و‏ ‏جریان‏ ‏از‏ ‏جریانات‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏است‏ ‏حجم‏ ‏زیادی‏ ‏از‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏به‏ ‏زبانهایی‏ ‏غیر‏ ‏از‏ ‏زبان‏ ‏عربی‏ ‏نگاشته‏ ‏شده‏ ‏است،خصوصا‏ ‏به‏ ‏زبان‏ ‏فارسی‏ ‏و‏ ‏توسط‏ ‏غیر‏ ‏عربها،و‏ ‏این‏ ‏سنت‏ ‏تا‏ ‏به‏ ‏امروز‏ ‏هم‏ ‏ادامه‏ ‏دارد‏. ‏مقصود‏ ‏از‏ ‏فلسفه‏ ‏عربی‏ ‏هر‏ ‏چه‏ ‏باشدنمیتواند‏ ‏معنایی‏ ‏کاملا‏ ‏جامع‏ ‏که‏ ‏بتواند‏ ‏در‏ ‏بردارنده‏ ‏کل‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏باشد‏ ‏به‏ ‏ان‏ ‏امیدوار‏ ‏بود.
‏درباره‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏میتوان‏ ‏چنین‏ ‏اندیشید‏ ‏که‏ ‏ان‏ ‏نوعی‏ ‏فلسفه‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏توسط‏ ‏مسلمانان‏ ‏بوجود‏ ‏امده‏ ‏است.
‏یک‏ ‏مساله‏ ‏پر‏ ‏جاذبه‏ ‏و‏ ‏جالب‏ ‏توجه‏ ‏بحث‏ ‏از‏ ‏این‏ ‏نکته‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏ایا‏ ‏انچه‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏را‏ ‏همچون‏ ‏ابزاری‏ ‏مناسب‏ ‏و‏ ‏عمومی‏ ‏در‏ ‏همه‏ ‏شاخه‏ ‏های‏ ‏علوم‏ ‏اسلامی‏ ‏در‏ ‏اورده‏ ‏است‏ ‏دارا‏ ‏بودن‏ ‏ویژگی‏ ‏همه‏ ‏شمولی‏ ‏بودن‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏همه‏ ‏موارد‏ ‏و‏ ‏موضوعات‏ ‏سریان‏ ‏دارد‏.‏به‏ ‏عنوان‏ ‏مثال‏ ‏اگر‏ ‏دستور‏ ‏کار‏ ‏و‏ ‏طرح‏ ‏واحدی‏ ‏باشد‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏تلویح‏ ‏یا
2
‏ ‏تصریح‏ ‏در‏ ‏همه‏ ‏مباحث‏ ‏فلسفی‏ ‏کاربرد‏ ‏داشته‏ ‏باشد،در‏ ‏این‏ ‏صورت‏ ‏درک‏ ‏این‏ ‏که‏ ‏چگونه‏ ‏همه‏ ‏این‏ ‏مباحث‏ ‏گوناگون‏ ‏تحت‏ ‏نام‏ ‏واحدی‏ ‏قرار‏ ‏گرفته‏ ‏اند‏ ‏اسان‏ ‏خواهد‏ ‏بود‏.‏بسیاری‏ ‏از‏ ‏مفسران‏ ‏بر‏ ‏این‏ ‏باورند‏ ‏که‏ ‏چنین‏ ‏طرح‏ ‏و‏ ‏دستور‏ ‏کار‏ ‏واحدی‏ ‏وجود‏ ‏دارد‏.‏یک‏ ‏مکتب‏ ‏بسیار‏ ‏تاثیر‏ ‏گذار‏ ‏در‏ ‏بین‏ ‏مفسران‏{‏غربی‏}‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏که‏ ‏از‏ "‏لئواشتراوس‏"‏اغاز‏ ‏شده‏ ‏است،بر‏ ‏این‏ ‏باور‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏پایه‏ ‏همه‏ ‏مباحث‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏تقابل‏ ‏میان‏ ‏عقل‏ ‏و‏ ‏دین،تعارض‏ ‏میان‏ ‏فلسفه‏ ‏و‏ ‏ایمان‏ ‏ومیان‏ ‏اسلام‏ ‏و‏ ‏تفکریونانی‏ ‏است‏.‏که‏ ‏در‏ ‏پاره‏ ‏ای‏ ‏از‏ ‏موارد‏ ‏از‏ ‏ان‏ ‏به‏ ‏رویارویی‏ ‏میان‏ ‏اسرائیل‏ ‏و‏ ‏اتن‏ ‏تعبیر‏ ‏شده‏ ‏است.
‏اتصاف‏ ‏این‏ ‏فلسفه‏ ‏به‏ ‏اسلامیت‏ ‏مستلزم‏ ‏این‏ ‏است‏ ‏یا‏ ‏حداقل‏ ‏به‏ ‏نظر‏ ‏می‏ ‏رسد‏ ‏می‏ ‏بایستی‏ ‏مستلزم‏ ‏این‏ ‏باشد‏ ‏که‏ ‏برخوارداری‏ ‏از‏ ‏خصیصه‏ ‏دینیبرای‏ ‏کلیه‏ ‏مباحث‏ ‏مطروحه‏ ‏ضروری‏ ‏و‏ ‏حیاتی‏ ‏است‏.‏و‏ ‏از‏ ‏انجاییکه‏ ‏این‏ ‏مباحث‏ ‏در‏ ‏ارتباط‏ ‏با‏ ‏فلسفه‏ ‏نیز‏ ‏می‏ ‏باشد‏ ‏تعارض‏ ‏اشکار‏ ‏میان‏ ‏این‏ ‏دو‏ ‏رویکرد‏ ‏مختلف‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏مساله‏ ‏واحد‏ ‏پر‏ ‏رنگ‏ ‏تر‏ ‏می‏ ‏نماید‏.‏این‏ ‏فلسفه‏ ‏دارای‏ ‏این‏ ‏توانایی‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏پاره‏ ‏ای‏ ‏از‏ ‏مفاهیم‏ ‏کلیدی‏ ‏فلسفی‏ ‏را‏ ‏از‏ ‏فرهنگهای‏ ‏پیشینی‏ ‏اخذ‏ ‏نموده‏ ‏واز‏ ‏انها‏ ‏در‏ ‏پاسخگو‏ ‏به‏ ‏مسائلی‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏درون‏ ‏فرهنگ‏ ‏خودی‏ ‏سر‏ ‏بر‏ ‏اورده‏ ‏است‏ ‏بهره‏ ‏جوید‏ ‏و‏ ‏برای‏ ‏به‏ ‏انجام‏ ‏رساندن‏ ‏این‏ ‏رسالت‏ ‏از‏ ‏قدرت‏ ‏انطباق‏ ‏مفاهیم‏ ‏فلسفی‏ ‏متناسب‏ ‏با‏ ‏این‏ ‏وظیفه‏ ‏بر‏ ‏خوردار‏ ‏است.
‏تالیف‏ ‏اندیشه‏ ‏های‏ ‏مجرد‏ ‏فل‏س‏فی‏ ‏از‏ ‏سویی‏ ‏و‏ ‏امیختن‏ ‏انها‏ ‏با‏ ‏مسایلی‏ ‏که‏ ‏از‏ ‏متن‏ ‏اسلام‏ ‏ناشی‏ ‏شده‏ ‏اند‏ ‏از‏ ‏دیگر‏ ‏سو‏ ‏توانایی‏ ‏ویژه‏ ‏و‏ ‏ها‏ض‏مه‏ ‏قوی‏ ‏و‏ ‏قابل‏ ‏انعطاف‏ ‏در‏ ‏پاسخگویی‏ ‏به‏ ‏مسائل‏ ‏موجبات‏ ‏غنا‏ ‏و‏ ‏ذو‏ ‏ابعاد‏ ‏بودن‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏را‏ ‏فراهم‏ ‏کرده‏ ‏است‏.‏بخش‏ ‏وسیعی‏ ‏از‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏مانند‏ ‏هر‏ ‏فلسفه‏ ‏دیگری‏ ‏عبارت‏ ‏است‏ ‏از‏ ‏توسعه‏ ‏کمی‏ ‏در‏ ‏ارائه‏ ‏نظریات‏ ‏تخصصی‏ ‏و‏ ‏فنی‏ ‏نوین‏ ‏درباره‏ ‏همان‏ ‏مسائل‏ ‏موجود‏ ‏در‏ ‏فلسفه‏ ‏است‏.‏اما‏ ‏ژاره
3
‏ ‏ای‏ ‏از‏ ‏بخشهای‏ ‏این‏ ‏فلسفه‏ ‏عهده‏ ‏دار‏ ‏تاسیس‏ ‏روشهای‏ ‏کاملا‏ ‏نوین‏ ‏در‏ ‏پیشبرد‏ ‏مباحثی‏ ‏هستند‏ ‏که‏ ‏به‏ ‏نوبه‏ ‏خود‏ ‏سنت‏ ‏جدیدی‏ ‏از‏ ‏تفکر‏ ‏درباره‏ ‏مساله‏ ‏و‏ ‏ارائه‏ ‏راه‏ ‏حل‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏مباحث‏ ‏و‏ ‏مشکلات‏ ‏نظری‏ ‏را‏ ‏بنیان‏ ‏می‏ ‏نهد
‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏اولا‏ ‏و‏ ‏بالذات‏ ‏فلسفه‏ ‏است‏ ‏وشیوه‏ ‏تخصصی‏ ‏وفنی‏ ‏مناسب‏ ‏و‏ ‏قابل‏ ‏استفاده‏ ‏به‏ ‏منظور‏ ‏فهم‏ ‏ان‏ ‏نیز‏ ‏شیوه‏ ‏ای‏ ‏فلسفی‏ ‏است‏.‏در‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏بدون‏ ‏شک‏ ‏نمی‏ ‏توان‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏رویکرد‏ ‏واحد‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏حل‏ ‏مسائل‏ ‏فلسفی‏ ‏سخن‏ ‏گفت‏.‏بلکه‏ ‏طیف‏ ‏وسیعی‏ ‏از‏ ‏شیوه‏ ‏ها‏ ‏و‏ ‏مشرب‏ ‏های‏ ‏فلسفی‏ ‏وجود‏ ‏دارند‏ ‏که‏ ‏بسته‏ ‏به‏ ‏نقطه‏ ‏نظر‏ ‏هر‏ ‏متفکر‏ ‏خاص‏ ‏متفاوت‏ ‏است‏.‏این‏ ‏تنوع‏ ‏مشرب‏ ‏ها‏ ‏می‏ ‏تواند‏ ‏دیگر‏ ‏بار‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏مفهوم‏ ‏فلسفه‏ ‏ای‏ ‏که‏ ‏بطور‏ ‏مطلق‏ ‏بتوان‏ ‏انرا‏ ‏اسلامی‏ ‏نامید‏ ‏سوال‏ ‏بر‏ ‏انگیز‏ ‏باشد‏.‏چرا‏ ‏که‏ ‏انتظار‏ ‏ما‏ ‏از‏ ‏اطلاق‏ ‏یک‏ ‏عنوان‏ ‏نشان‏ ‏دادن‏ ‏نظریه‏ ‏ای‏ ‏عام‏ ‏یا‏ ‏یک‏ ‏اگاهی‏ ‏است‏ ‏به‏ ‏اینکه‏ ‏چگونه‏ ‏باید‏ ‏فلسفه‏ ‏وزید‏.‏اگر‏ ‏این‏ ‏توقع‏ ‏،توقع‏ ‏به‏ ‏جایی‏ ‏باشد‏ ‏پس‏ ‏فلسفه‏ ‏منطبق‏ ‏با‏ ‏می‏ ‏باید‏ ‏کم‏ ‏فایده‏ ‏تر‏ ‏باشد،‏ ‏زیرا‏ ‏این‏ ‏فلسفه‏ ‏در‏ ‏مقایسه‏ ‏با‏ ‏ان‏ ‏محدود‏ ‏تر‏ ‏وتنها‏ ‏نمایاننده‏ ‏بخشی‏ ‏از‏ ‏یک‏ ‏خط‏ ‏فکری‏ ‏خاص‏ ‏درباره‏ ‏چگونگی‏ ‏بکار‏ ‏بستن‏ ‏این‏ ‏فلسفه‏ ‏می‏ ‏شود.
‏معنا‏ ‏و‏ ‏مفهوم‏ ‏فلسفه‏ ‏در‏ ‏اسلام
‏صاحبنظران‏ ‏مسلمان‏ ‏در‏ ‏مکاتب‏ ‏فکری‏ ‏مختلف‏ ‏طی‏ ‏قرنها‏ ‏تلاش‏ ‏کرده‏ ‏اندتا‏ ‏معنای‏ "‏حکمت‏"‏و‏"‏فلسفه‏"‏رادر‏ ‏پرتو‏ ‏قران‏ ‏و‏ ‏حدیث‏ ‏که‏ ‏لفظ‏ ‏حکمت‏ ‏در‏ ‏هر‏ ‏دوی‏ ‏انها‏ ‏امده‏ ‏است،تعریف‏ ‏کنند‏.‏اما‏ ‏اصطلاح‏ ‏فلسفه‏ ‏از‏ ‏طریق‏ ‏ترجمه‏ ‏های‏ ‏یونانی‏ ‏قرن‏ ‏هشتم‏ ‏و‏ ‏نهم‏ ‏میلادی‏ ‏به‏ ‏زبان‏ ‏عربی‏ ‏وارد‏ ‏شد‏.‏از‏ ‏سویی‏ ‏در‏ ‏تمدن‏ ‏اسلامی‏ ‏فلسفه‏ ‏را‏ ‏بدان‏ ‏معنا‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏زبان‏ ‏انگلیسی‏ ‏مصطلح‏ ‏است‏ ‏نه‏ ‏فقط‏ ‏می‏ ‏باید‏ ‏در‏ ‏مکاتب‏ ‏مختلف‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏که‏ ‏علاوه‏ ‏ی‏ ‏بر‏ ‏ان‏ ‏در‏ ‏ذیل‏ ‏عناوین‏ ‏به‏ ‏ویژه‏ ‏مباحث‏ ‏کلام،معرفت،اصول‏ ‏فقه‏ ‏و‏ ‏علوم‏ ‏اوائل‏ ‏جستجو‏ ‏کرد‏ ‏واین‏ ‏جدا‏ ‏ز‏ ‏موضوعاتی‏ ‏نظیر‏ ‏صرف‏ ‏و‏ ‏نحو‏ ‏و‏ ‏تاریخ‏ ‏است‏ ‏که‏ ‏منشا‏ ‏توسعه
4
‏ ‏شعب‏ ‏خاصی‏ ‏ازفلسفه‏ ‏گردیده‏ ‏است‏ ‏از‏ ‏سوی‏ ‏دیگر‏ ‏در‏ ‏هر‏ ‏مکتب‏ ‏فکری‏ ‏سعی‏ ‏بر‏ ‏ان‏ ‏بوده‏ ‏استتا‏ ‏مقصود‏ ‏از‏ ‏حکمت‏ ‏و‏ ‏فلسفه‏ ‏بر‏ ‏حسب‏ ‏دیدگاه‏ ‏خاص‏ ‏ان‏ ‏مکتب‏ ‏تعریف‏ ‏شود‏ ‏و‏ ‏این‏ ‏امر‏ ‏پیوسته‏ ‏در‏ ‏کانون‏ ‏توجه‏ ‏مکاتب‏ ‏گوناگون‏ ‏فکری‏ ‏و‏ ‏خصوصا‏ ‏مکاتب‏ ‏فلسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏قرار‏ ‏داشته‏ ‏است.
‏ذیلاًبه‏ ‏بعضی‏ ‏از‏ ‏تعاریف‏ ‏بر‏ ‏گرفته‏ ‏از‏ ‏منابع‏ ‏یونانی‏ ‏که‏ ‏نزد‏ ‏فلاسفه‏ ‏اسلامی‏ ‏رواج‏ ‏داشته‏ ‏اشاره‏ ‏می‏ ‏کنیم
1.‏فلسفه‏ ‏عبارتست‏ ‏از‏ ‏علم‏ ‏به‏ ‏اشیا‏ ‏موجود‏ ‏از‏ ‏ان‏ ‏حیث‏ ‏که‏ ‏موجودند
2.‏فلسفه‏ ‏عبارتست‏ ‏از‏ ‏علم‏ ‏به‏ ‏امور‏ ‏انسانی‏ ‏و‏ ‏الهی‏ ‏است
3.‏فلسفه‏ ‏پناه‏ ‏بردن‏ ‏به‏ ‏مرگ‏ ‏و‏ ‏به‏ ‏عبارت‏ ‏دیگر‏ ‏دوست‏ ‏داشتن‏ ‏مرگ‏ ‏است
4.‏فلسفه‏ ‏خدا‏ ‏گونه‏ ‏شدن‏ ‏است‏ ‏در‏ ‏حد‏ ‏توان‏ ‏و‏ ‏طاقت‏ ‏ادمی
5.‏فلسفه‏ ‏صناعت‏ ‏الصناعات‏ ‏و‏ ‏علم‏ ‏العلوم‏ ‏است
6.‏فلسفه‏ ‏عشق‏ ‏و‏ ‏اشتیاق‏ ‏به‏ ‏حکمت‏ ‏است
‏فیلسوفان‏ ‏مسلمان‏ ‏با‏ ‏تاملی‏ ‏بر‏ ‏اینتعاریف‏ ‏و‏ ‏ظمن‏ ‏اعتقاد‏ ‏به‏ ‏اینکه‏"‏حکمت‏"‏اصل‏ ‏و‏ ‏منشا‏ ‏الهی‏ ‏دارد‏ ‏فلسفه‏ ‏را‏ ‏با‏ ‏حکمت‏ ‏یکی‏ ‏دانستند‏ ‏که‏ ‏در‏ ‏زیر‏ ‏به‏ ‏تعریف‏ ‏سه‏ ‏فیلسوف‏ ‏بزرگ‏ ‏کندی‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏نخستین‏ ‏فیلسوف‏ ‏مسلمان،ابن‏ ‏سینا‏ ‏و‏ ‏فارابی‏ ‏بسنده‏ ‏می‏ ‏کنیم
‏ابو‏ ‏یوسفاسحاق‏ ‏کندی‏:‏در‏ ‏میان‏ ‏فنون‏ ‏ادمی‏ ‏فن‏ ‏فلسفهاز‏ ‏همه‏ ‏شریف‏ ‏تر‏ ‏و‏ ‏والاتر‏ ‏است‏.‏و‏ ‏تعریف‏ ‏ان‏ ‏عبارتست‏ ‏از‏ ‏علم‏ ‏به‏ ‏حقایق‏ ‏اشیا‏ ‏به‏ ‏اندازه‏ ‏توانایی‏ ‏ادمی،زیرا‏ ‏غرض‏ ‏فیلسوف‏ ‏در‏ ‏علمش‏ ‏رسیدن‏ ‏به‏ ‏حق‏ ‏وعملش،عمل‏ ‏کردن‏ ‏به‏ ‏حق‏ ‏است.

 

دانلود فایل