دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 863 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1: مقدمه. 11
2-2: پیشینه و مفهوم مصورسازی اطلاعات... 11
2-3: طبقهبندی مصورسازی و ابعاد آن. 13
2-4: ارتباط مصورسازی اطلاعات با سواد دیداری.. 15
2-5: گرافیک.... 16
2-6: گرافیک رایانه ای.. 17
2-7: مصورسازی.. 18
2-8: ارتباط تصویری.. 18
2-9: ارزش بصری تصاویر. 19
2-10: چگونگی استقرار عناصر بصری.. 19
2-11: بهرهگیری از مصورسازی در فعالیتهای آموزشی.. 20
2-12: اصول و معیارهای تصویرگری (مصورسازی) 20
2-12-1: اصل سادگی.. 20
2-12-2: اصل تأکید. 21
2-12-3: اصل تعادل. 21
2-12-4: رعایت اصل توازن بین زمینه و موضوع. 21
2-12-5: اصل رابطه تصویر با معیارهای اندازه گیری.. 21
2-12-6: رابطه تصویر با معیارهای کادربندی.. 22
2-12-7: اصل فاصله ی مطلوب... 22
2-12-8: اصل تأثیرات روانی خط ها 22
2-12-9: اصل تأثیر روانی شکلها و رابطه ی آنها با تصویر آموزشی.. 22
2-12-10: خواص روانی رنگها و رابطه ی آنها با تصویر. 23
2-12-11: پرهیز از تکراری بودن سبک تصویرسازی.. 24
2-12-12: اصل تصویرگری مبتنی بر تحقیق و پژوهش.... 24
2-12-13: اصل استفاده به جا از تصویر. 24
2-12-14: اصل تطبیق با واقعیات... 24
2-12-15: اصل برجسته سازی موضوع. 25
2-12-16: رعایت تناسب بین سبک هنری و موضوع آموزشی.. 25
2-12-17: اصل تفاوت در فرهنگ های منطقه ای.. 25
2-12-18: اصل به روز بودن تصویر. 25
2-12-19: اصل توازن در تصویرگری جنسیت ها 25
2-12-20: توجه به هویت ملی، اعتقادی و اسلامی.. 26
2-12-21: تحریک حس کنجکاوی و علاقه به کشف... 26
2-12-22: توجه به علایق کودکان به رنگها 26
2-13: مدرسه هوشمند چیست؟. 26
2-14: هدف از ایجاد مدارس هوشمند چیست؟. 27
2-15: مأموریت و چشمانداز مدرسه هوشمند. 28
2-16: راهبردهای توسعه مدارس هوشمند. 28
2-17: ساختار تشکیلاتی مدرسه هوشمند. 29
2-19: مولفههای اصلی و ارکان هوشمندسازی مدارس... 30
2-21: تئوری و مبانی نظری.. 32
2-22: چرا مدرسه هوشمند طراحی کنیم؟. 34
2-23: منظور از مدارس ابتدایی هوشمند چیست؟. 35
2-23: مقایسه وجوه اشتراک و افتراق مصورسازی داده و اطلاعات... 36
2-24: طبقهبندی مصورسازی انواع دادهها 36
2-25: روشها و کاربردهای مصورسازی.. 40
2-26: پیشینه پژوهش.... 46
2-26-1: پیشینه داخلی.. 46
2-26-2: پیشینه خارجی.. 47
نمونه پیشینه تحقیق |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 206 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 88 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1) مقدمه. 12
2-2)مبانی نظری پژوهش.. 13
2-2-1)دانش.. 13
2-2-2)طبقه بندی و ابعاد دانش.. 14
2-2-2-1)دانش اختصاصی، دانش شخصی، دانش عمومی و دانش عرفی.. 14
2-2-2-2)دانش واقعی، مفهومی، انتظاری و روش شناختی.. 15
2-2-2-3)دانش محوری، دانش پیشرفته و دانش نوآوری.. 15
2-2-2-4)دانش انسانی، اجتماعی و ساختاری.. 16
2-2-3)مدیریت دانش.. 17
2-2-4)سیر تکامل و توسعه مدیریت دانش و چشم اندازها 19
2-2-5)مکاتب مدیریت دانش.. 23
2-2-6)چرخه های مدیریت دانش.. 24
2-2-6-1)چرخه مدیریت دانش ویگ... 25
2-2-6-2)چرخه مدیریت دانش مه یر و زاک.. 30
2-2-6-3)چرخه مدیریت دانش بیوکویتز و ویلیامز. 31
2-2-6-4)چرخه مدیریت دانش یکپارچه دالکر. 34
2-2-6-5)فرایندهای مدیریت دانش بس.. 35
2-2-7)مدلهای مدیریت دانش.. 41
2-2-7-1)مدل ایجاد و کاربرد دانش ویگ... 42
2-2-7-2)مدل مارپیچی دانش نوناکا و تاکچی.. 46
2-2-8)پیشگامان مدیریت دانش.. 49
2-2-8-1)داونپورت و پروساک.. 49
2-2-8-2)دراکر. 50
2-2-8-3)نوناکا و تاکه اوچی.. 50
2-2-9)دلایل اهمیت مدیریت دانش.. 51
2-2-10)سرمایه. 54
2-2-11)اشکال سرمایه. 55
2-2-12)سرمایه اجتماعی.. 56
2-2-13)تعاریف سرمایه اجتماعی.. 57
2-2-14)مفهوم سرمایه اجتماعی.. 60
2-2-15)اهمیت سرمایه اجتماعی.. 62
2-2-16)تاریخچه سرمایه اجتماعی.. 63
2-2-17)سیر تاریخی مفهوم سرمایه اجتماعی.. 65
2-2-18)تئوری پردازان معروف سرمایه اجتماعی.. 67
2-2-18-1)فوکویاما 67
2-2-18-2)بوردیو. 70
2-2-18-3)کلمن. 73
2-2-18-4)رابرت پاتنام. 78
2-2-19)مقایسه نظرات بوردیو، کلمن و پاتنام. 81
2-2-20)سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی.. 84
2-2-21)سرمایه انسانی، سرمایه اجتماعی و یادگیری سازمانی.. 86
2-2-22) ابعاد سرمایه اجتماعی.. 87
2-2-23)سطوح سرمایه اجتماعی.. 90
2-3)پیشینه تحقیق.. 91
2-3-1)پژوهش های داخلی.. 91
2-3-2)پژوهش های خارجی.. 95
2-4)جمع بندی.. 98
2-5)بررسی محیط پژوهش 100
نمونه پیشینه تحقیق |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 109 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 66 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1. مقدمه....................................................................................9
2-2. مبانی نظری پژوهش.......................................................9
2-2-1. مدیریت دانش...............................................................9
2-2-1-1. زنجیره اطلاعات.....................................................10
2-2-1-2. دسته بندی انواع دانش.....................................12
2-2-1-3. تعریف مدیریت دانش....................................13
2-2-1-4. تاریخچه مدیریت دانش.........................................14
2-2-1-5. اهداف مدیریت دانش.........................................15
2-2-1-6. نظریه های مدیریت دانش..............................................17
2-2-1-7. الگوهای مدیریت دانش...............................................18
2-2-1-8. مراحل مدیریت دانش...........................................26
2-2-1-9. فرایندهای اصلی مدیریت دانش در کتابخانه ها.................27
2-2-1-10. مؤلفه های مدیریت دانش................................30
2-2-1-11. موانع مدیریت دانش.......................................33
2-2-2. کارآفرینی سازمانی...................................................35
2-2-2-1. مفهوم کارآفرینی...............................................36
2-2-2-2. تاریخچه کارآفرینی...................................................36
2-2-2-3. تاریخچه کارآفرینی در ایران.................................39
2-2-2-4. تعاریف کارآفرینی سازمانی.....................................39
2-2-2-5. ضرورت و اهمیت کارآفرینی در سازمان.....................40
2-2-2-6. نظریه های کارآفرینی......................................41
2-2-2-7. ابعاد کارآفرینی سازمانی.......................................42
2-2-2-8. ویژگیهای کارآفرین.............................................44
2-2-2-9. موانع و محدودیتهای کارآفرینی سازمانی.....................45
2-3. پیشینه پژوهش..................................................................46
2-3-1. مقدمه........................................................................46
2-3-2. پژوهشهای انجام شده در ایران.................................46
2-3-2-1. مدیریت دانش..............................................................46
2-3-2-2. کارآفرینی سازمانی...............................................52
2-3-3. پژوهشهای انجام شده در خارج از ایران..........................54
2-3-3-1. مدیریت دانش..........................................................54
2-3-3-2. کارآفرینی سازمانی..............................................59
2-3-4. جمع بندی...............................................................60
2-4. پرسشهای پژوهش...............................................60
2-4-1. پرسش اصلی...............................................................60
2-4-2. پرسشهای فرعی....................................................61
2-5. تعاریف مفهومی مفاهیم و متغیرها............................62
2-6. تعاریف عملیاتی مفاهیم و متغیرها.................................64
نمونه پیشینه تحقیق |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 212 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مقدمه. 12
2-2- مبانی نظری پژوهش... 12
2-2-1 بخش اول: مدیریت آموزشی.. 12
2-2-1-1- مدیریت... 12
2-2-1-2 اثرات و کاربرد تئوری مدیریت علمی در سازمان های آموزشی.. 13
2-2-1-3 تئوری اداری.. 15
2-2-1-4 نگرش سیستمی.. 17
2-2-1-5 رابطه نگرش سیستمی با نگرش های پیشین خود. 19
2-2-1-6 اهمیت نگرش سیستمی.. 20
2-2-1-7 انواع نظریه سیستمی.. 22
2-2-1-8 انتقادات وارده بر نظریه سیستم ها 26
2-2-1-9 مدیریت اقتضایی.. 27
2-2-1-10 دیدگاه مصالحه جویانه اقتضایی.. 27
2-2-1-11 اهمیت مدیریت آموزشی.. 31
2-2-1-12 تعریف مدیریت آموزشی.. 33
2-2-1-13 اهداف مدیریت آموزشی.. 34
2-2-1-14 مهارتهای سهگانه مدیریت... 34
2-2-1-15 کارکردهای مدیریت آموزشی.. 35
2-2-1-16 ویژگیهای مدیر آموزشی.. 36
2-2-2 بخش دوم: موفقیت شغلی.. 36
2-2-2-1 مفاهیم مرتبط با موفقیت شغلی.. 38
2-2-2-2 نظریه ی شغلی- شخصیتی جان ال. هالند. 42
2-2-2-3 راهنمائی شغلی.. 43
2-2-2-4 اطلاعات شغلی.. 43
2-2-2-5 محدودیت تنوع شغلی زنان و موفقیت شغلی آن ها 51
2-2-2-6 تبعیض شغلی عمودی برای زنان و موفقیت شغلی آن ها 51
2-2-2-7 انگیزش و موفقیت شغلی.. 53
2-3- مرور پژوهش های انجام شده 55
2-3-1 پژوهشهای انجام شده در داخل کشور. 55
2-3-2 پژوهشهای انجام شده در خارج کشور. 58
2-4- جمع بندی و ارائه چارچوب نظری تحقیق 58
نمونه پیشینه تحقیق |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 434 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 62 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
1- 2- مقدمه 19
قسمت اول: مبانی نظری پژوهش... 19
الف: 2- 2- استعداد 19
1- 2- 2- مفهوم استعداد 19
3- 2- مدیریت استعداد 22
1- 3- 2- مقدمه 22
2- 3- 2- تاریخچه ی مدیریت استعداد 22
3- 3- 2- تعاریف مدیریت استعداد 23
4- 3- 2- دلایل توجه به مدیریت استعداد 26
5- 3- 2- اهداف مدیریت استعداد 27
6- 3- 2- رابطه مدیریت استعداد و مدیریت منابع انسانی. 27
7- 3- 2- صاحب نظران مدیریت استعداد 29
1- 7- 3- 2- مدل پنج عاملی فیلیپس و راپر (2009) 29
2- 7- 3- 2- مدل کالینگز و ملاهی (2009) 32
3- 7- 3- 2- مدل توسعه- بکارگیری- رابطه دلویت 2007. 33
4- 7- 3- 2- مدل جامع سیستمی مدیریت استعداد (رضائیان و سلطانی، 1388) 33
5- 7- 3- 2- سه روند پژوهشی در مدیریت استعداد 35
ب): 2- 2- یادگیری. 37
1- 4- 2- مقدمه 37
2- 4- 2- تعاریف یادگیری. 37
3- 4- 2- ویژگیهای یادگیری. 38
4- 4- 2- سطوح یادگیری. 39
5- 2- یادگیری سازمانی. 39
1- 5- 2- تاریخچه ی یادگیری سازمانی. 39
2- 5- 2- انواع یادگیری در سازمان. 40
3- 5- 2- دسته بندی پژوهشهای یادگیری. 42
4- 5- 2- تعاریف یادگیری سازمانی. 43
5- 5- 2- یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده 44
6- 5- 2- مهارتهای یادگیری سازمانی. 45
7- 5- 2- یادگیری سازمانی از دیدگاه صاحبنظران مختلف.. 46
1- 7- 5- 2- هابر و فرایندهای یادگیری. 46
2- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری در سطح سازمان از نظر کارل و کنت (1994) 49
3- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری سازمانی از دیدگاه ردینگ.. 51
4- 7- 5- 2- قابلیت یادگیری سازمانی از دیدگاه یونگ و پاوید. 52
5- 7- 5- 2- دیدگاه پیتر سنگه درباره ی سازمان یادگیرنده 52
6- 7- 5- 2- ابعاد یادگیری سازمانی از دیدگاه نیفه 54
قسمت دوم 56
6- 2- بررسی تحقیقات مرتبط با موضوع. 56
1- 6- 2- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 56
2- 6- 2- تحقیقات انجام شده در کشورهای خارجی. 63
نمونه پیشینه تحقیق |