پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز (1993) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه بهزیستی اجتماعی کیز (1993) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
هدف سنجش بهزیستی اجتماعی از ابعاد مختلف (مشارکت اجتماعی، پذیرش اجتماعی، شکوفایی اجتماعی، انسجام اجتماعی، همبستگی اجتماعی)
این ابزار دارای 33 سوال بوده که در طیف 5گزینه ای لیکرت تهیه شده و دارای روش نمره گذاری، روایی وپایایی و منبع می باشد
پرسشنامه الگوی تدریس در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 4 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه الگوی تدریس در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه حاضر با هدف تعیین شیوه تدریس اساتید بر اساس الگوهای تدریس خانواده های اطلاعات پردازی،اجتماعی،انفرادی وسیستم های رفتاری طراحی گردیده است قسمت اول حاوی اطلاعات دموگرافیک است که نیازی به نوشتن نام ونام خانوادگی ندارد قسمت دوم این پرسشنامه حاوی مطالبی است که یک مدرس، در کلاس درس انجام می دهد ممکن است برخی از آنها در مورد شما درست و برخی نادرست
این پرسشنامه در 36 سوال و طیف 5 گزینه ای لیکرت طراحی شده ودارای شیوه نمره گذاری و تفسیر و روایی و پایایی است.
تحقیق همبستگی بین اختلافات خانوادگی و افت تحصیلی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 32 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی |
تحقیق همبستگی بین اختلافات خانوادگی و افت تحصیلی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه
پیشینه های تحقیق
خلاصه تحقیق
فصل اول
بیان مسئله
هدف از تحقیق
فرضیه های تحقیق
فصل دوم
جامعة آماری
نمونه آماری
ابزار و وسائل تحقیق
فصل سوم
روش تجزیه و تحلیل داده های آماری
فصل چهارم
بحث و نتیجه گیری
محدودیت و مشکلات اجرایی تحقیق
نمونه پرسشنامه
بخشی از متن
مقدمه :
در گذشته طرز فکری ازسوی برخی از دانشمندان و محققین عرضه شده بود که براساس آن قائل بودند بعضی از افراد ذاتاً جانی و منحرف بدنیامی آیند در رأس این گروه « لوبروز» قرار داشت که پزشکی عالی مقام و محققی پرتلاش بود او در کتاب اساس جنایتکار به صراحت اعتراف کرده است که سرشت و خمیرة بعضی از انسانها جنایت نهفته است و چنین انسانی پس از ولادت و رشد دروضع وموقعیتی قرار می گیرد که نمی تواند جنایت نکند تحقیات دانشمندان دیگر خلاف آنرا ثابت کرده است ولی این نکته مورد تأیید همگان قرار گرفته است که برخی از کودکان فاسد و شرور و جانی بارمی آیند بدان خاطر که در محیطی ناسالم رشد و پرورش یافته اند و در این امر خانواده بیش ازدیگر مراکز اجتماعی در کودک نقش دارد . زیرا کودک در خانواده شاهد زشتی ها ، زیبایی ها ، محبت ها و خشونتها ، درگیریها و حتی مرگ و میرها ، خوردن و خفتن ، غم و شادی و تحت تأثیر القائات و تذکرات و امر و نهی والدین ودیگر اعضای خانواده است . این ملاحظات و مسموعات فکر و روان او را تشکیل میدهد انگیزه هایی سازنده و یا ویرانگر در او پدید می آورد و او را به رفتارهایی خاص ویژه وامیدارد خانواده آموزشگاه رفتار و کردار است پدر و مادر و بزرگترهای خانواده نخستین الگوهای رفتاری وملاک اولیه و اعتباری کودکان ونوجوانان هستند وهر گونه ابراز تمایل والدین مطالعه وکسب دانش و یاپرداختن به هنر و ورزش چه بسا ذوق فکری کودکان و نوجوانان را بیدار و شکوفا و بارور سازد . همانطور که هر گونه نکوهش و یا بی میلی پدران و مادران می تواند عامل کندی ایستی و یا پس رفتگی آنان را در زمینه های سرشتی فراهم آورد .
هر چند خانواده نوجوانانشان را بهتر درک کنند و با آنان دوستی نمایند آرامش و اعتماد به نفس در فرزندانشان بیشتر می شود و نوجوانان در سایه بهره وری از آرامش و اعتماد بدست آمده برخورداری از بهداشت روانی مناسب توانایی خواهند یافت که به سادگی از مرحلة حساس بگذرند و به زندگی خودبپردازند .
تحقیق در مورد نقش والدین در تحصیل فرزندان در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی |
تحقیق در مورد نقش والدین در تحصیل فرزندان در 45 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
مقدمه
اهداف تحقیق
تعریف اصطلاحات عمومی
چکیده پژوهش
تاریخچة نوجوانی
نوجوانی
نوجوان و خانواده
طبقه بندی مشکلات نوجوانان
بزهکاری
اختلالات شخصیت
اختلال شخصیت دوری گزین (اجتنابی)
همهگیر شناسی
اختلال شخصیت وابسته
اختلال شخصیت وسواسی- جبری
اختلال شخصیت انفعالی- پرخاشگر
خلاصه پژوهش
جدول نمرات نوجوانان دارای والد
جدول نمرات نوجوانان بدون والد
والد دار
بحث در مورد یافته های به دست آمده
نمودار ستونی نمرات نوجوانان والد دار
نمودار ستونی نمرات نوجوانان بدون والد
نتیجهگیری
پیشنهادات
محدودیت ها
منابع
بخشی از متن
مقدمه:
منظور از اختلالات شخصیت، الگوهایی از رفتار غیر انطباقی است. به طوری که هنگامی ویژگیهای شخصیت چنان انعطاف ناپذیر و غیر انطباقی شوند که کارکرد فرد را به میزان چشمگیری مختل کنند، در این صورت به اختلالهای شخصیت تبدل می شوند.
اختلالات شخصیت در واقع شیوه های نامناسب برای حل مسئله و کنار آمدن با فشار روانی هستند که اغلب در اوایل نوجوانی بروز می کنند و در سراسر بزرگسالی ادامه می یابند. افراد مبتلا به اختلالات شخصیت معمولا ناراحتی یا اضطرابی احساس نمی کنند، انگیزشی برای تغییر رفتار خود نشان نمی دهند و برخلاف افراد اسکیزوفرنیایی تماس خود را با واقعیت از دست نمی دهند و نابسامانی چشمگیری در رفتارشان مشاهده نمی شود.
در III DSM از 12 نوع اختلالات شخصیت یاد شده است که یکی ازآنها اختلال شخصیت ضد اجتماعی است که در این پژوهش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.افرادی که به اختلال شخصیت ضد اجتماعی مبتلا هستند فاقد حس مسئولیت و درک اخلاقی هستند و توجهی به دیگران ندارند. رفتار آنها کم و بیش زیر سلطه نیازهای خود آنان است و به عبارت دیگر آنها فاقد وجدان هستند.اختلال شخصیت ضد اجتماعی الگوی رفتاری خاصی است مشخص با شرارت، اعمال ضد اجتماعی، جنایی که در کودکی و اوایل نوجوانی شروع می شود و منجر به اختلالات شدید در خیلی از زمینه های زندگی مثل روابط خانوادگی، تحصیل، شغل، خدمت سربازی و ازدواج می گردد.علام اساسی این اختلال عبارتند از: بی قراری، میدان توجه کوچک، نزاعهای مکرر که اغلب منجر به درگیری با افراد دیگر می شود، سابقه تحصیلی خراب، فرار از منزل، سابقه شغلی ناموفق، درگیری با پلیس، دروغگویی، هرزگی، بی مبالاتی در رفتار جنسی، همجنس خواهی، عدم احساس گناه، فقدان محبت، اضطراب، عدم وجود شرم و حیا و غیره. شیوع اختلال شخصیت ضد اجتماعی میان نوجوانان بسیار دیده می شود. زیرا دوره نوجوانی مرحله حساسی از رشد یک انسان است و دوره نوجوانی در میان دوران رشد انسان، یکی از حقایق قطعی و غیر قابل سوال می باشد. همانطور که در هر دوره جبر تاریخ جوی بوجود می آورد که باعث ظهور بعضی افراد می گردد، حوادث فرهنگی و اجتماعی نیز نوجوانی را به عنوان یک مرحله قطعی و مشخص در رشد انسان بوجود آورده است که زمینه ای است برای مطالعات وسیع.
اهداف تحقیق:
هدف از این تحقیق این است که بدانیم آیا از نظر زمینه های رفتاری و روانی وشخصیتی میان نوجوانان والد دار و بدون والد تفاوتی وجود دارد یا خیر؟هدف دیگر این است که میزان شیوع اختلال شخصیت ضد اجتماعی را میان نوجوانان والد دار و بدون والد تعیین کنیم.
هدف دیگر این است که در صورت مشخص شدن تفاوتها، نتایج در اختیار موسسات و کسانی که در کار تعلیم و تربیت و آموزش نوجوانان هستند، قرار بگیرد تا گامی موثر باشد در تدوین برنامه های منظم برای رفع مسائل و مشکلاتی که ممکن است در میان نوجوانان وجود داشته باشد.
پرسشنامه استاندارد مدیریت پروژه (انریکو و همکاران، 2005) در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 4 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
پرسشنامه استاندارد مدیریت پروژه (انریکو و همکاران، 2005) در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیح :
پرسشنامه استاندارد مدیریت پروژه انریکو و همکاران (2005) شامل 20 گویه و بدون مولفه می باشد.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها : 22
تعداد مولفه : مولفه ندارد
روایی و پایایی : دارد
نحوه نمره گذاری : دارد
منبع : دارد
نوع فایل : word و قابل ویرایش
تعداد صفحات : 4