پرسشنامه سنجش میزان خودکارآمدی در پرهیز از مواد در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه سنجش میزان خودکارآمدی در پرهیز از مواد در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه ی سنجش میزان خودکارآمدی پرهیز از مواد
این پرسشنامه توسط مارتین گلمن، به نقل از جعفری و همکاران، 1388) برای سنجش کارایی شخصی در سنین 16 تا 30 سالگی ساخته شد و 20 آیتم دارد که توانایی اجتناب از موقعیتهای هیجانی، اجتماعی و سوگ برانگیزانندهی مصرف را میسنجد.
پاسخگویی به هر یک از آیتم های آن بهصورت مقیاس لیکرت پنج درجه ای (1= تقریبا هرگز تا 5= همیشه) می باشد.
گلمن پایایی آن را به وسیله آلفای کرونباخ در سال 1995 در حدود 91/0 گزارش داده و رو.............
Golman
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 20
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
مولفه ها : مولفه دارد اما مشخص نشده کدام مولفه برای کدام سوال است .
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی (عملکرد اجرایی) در 44 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 44 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
مبانی نظری و پیشینه کارکردهای اجرایی (عملکرد اجرایی) در 44 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگی های فایل
- 44 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)
- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک
- منبع نویسی شده به شیوه APA
- منابع بخش مبانی از 2012 به قبل و بخش پیشینه از 2010 به قبل
- شامل 40 صفحه متن و 4 صفحه منابع استفاده شده و مفید
فهرست مطالب
مقدمه
مدل های کارکرد های اجرایی
نظریه لوریا
آزمون های کارکردهای اجرایی بوجود آمده از نظریه لوریا
مدل نظام توجهی نظارتی ( SAS ) و مشتقات آن
آزمون های کارکرد های اجرایی بوجود آمده از مدل SAS و مشتقات آن
مدل سه قسمتی بنسون واستاس
آزمونهای کارکردهای اجرایی مرتبط با نظریه سه قسمتی استاس
نظریه غفلت از هدف دانکن
آزمونهای کارکرد اجرایی بوجود آمده از نظریه غلفت از هدف
مدل حافظه فعال گولدمن – راکیچ
آزمونهای کارکرد اجرایی بوجود آمده از مدل حافظه فعال
فرضیه نشانگر جسمانی داماسیو
آزمون کارکرد اجرایی بوجود آمده از فرضیه نشانگر جسمانی
خلاصه ای ازآزمونهای موجود کارکردهای اجرایی
چالش های اصلی و فرصت ها برای باز توانی کارکردهای اجرایی
علم عصب شناختی اجتماعی به عنوان یک پیوند ممکن بین آزمون آزمایشگاهی و عملکرد زندگی روزمره
آمارهای پیشرفته برای تصفیه، یکسان سازی و تفسیر عملکرد کارکرد اجرایی
تکنولوژی پیشرفته
تاثیر مواد افیونی بر کارکردهای عصب روان شناختی
منابع
بخشی از متن
تعاریف و مبانی
کارکردهای اجرایی»، یک اصطلاح جامع شامل دامنه وسیعی از فرایندهای شناختی و قابلیت های رفتاری است که از این موارد می توان به استدلال کلامی، حل مسئله، برنامه ریزی، توالی کردن، توانایی نگهداری توجه، مقاومت در برابر تداخل، استفاده از پسخوراند ، انجام همزمان چند تکلیف، انعطاف پذیری شناختی و توانایی روبرو شدن با تغییر و امور جدید اشاره کرد. (دالگرن، سندبرگ و لارسون، 2010). این کارکرد ها، مولفه «سرد» کارکرد های اجرایی نامیده می شوند، زیرا فرایند های شناختی منطبق با آنها تمایلی به درگیر کردن برانگیختگی هیجانی نداشته و بیشتر به صورت «مکانیکی» یا«منطقی» می باشند.
پیشینه تحقیقات
جونز (2001)عملکرد عصب روانشناختی را در چندین آزمون میان معتادان هروئینی و افراد مبتلا به صرع مطالعه کردند . آنها گزارش کردند که هر دو گروه در این آزمونها عملکرد ضعیفی داشتند اما دارای پروفیل های متفاوتی از آسیب شناختی بودند.
مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم) در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 27 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
مبانی نظری الگوهای تدریس (فصل دوم) در 27 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
فهرست مطالب
تدریس
رویکرد جدید در تدریس
ارتباط تدریس با سایر علوم
الگوهای تدریس
2-7-1- الگوی تدریس چیست؟
طبقه بندی الگوهای تدریس
اصطلاحات مرتبط با الگوهای تدریس
روش های تدریس
ویژگی های یک روش تدریس خوب
طبقه بندی روش های تدریس
تاریخچه روش های تدریس در آموزش جهان
رویکردهای تدریس
رویکرد سنتی و فعال به تدریس
راهبردهای تدریس از دیدگاه مکاتب مختلف روان شناسی
رویکرد شناختی
رویکرد رفتاری
رویکرد انسان گرایی
برخی از الگوها و روش های تدریس
الگوی عمومی تدریس
الگوی تدریس سنتی
الگوی تحقیق در عمل یا الگوی طراحی مشارکتی
الگوی محیط های یادگیری عمدی با حمایت کامپیوتر
الگوی یادگیری اکتشافی
الگوی یادگیری مبتنی بر مسئله
الگوی روش پروژه ای
الگوی تدریس مشارکتی
الگوی شروع کاوشگری
آموزش تفکر استقرایی
الگوی دریافت مفاهیم
الگوی نگاره - کلمه استنتاج
الگوی حل مسأله
الگوی آزمایشی (آزمایشگاهی)
الگوی بحث گروهی
مراحل تدریس روش بحث گروهی
الگوی ایفای نقش
الگوی بارش مغزی ( ذهن انگیزی)
مراحل تدریس روش بارش مغزی
الگوی پیش سازمان دهنده
روش پرسش و پاسخ
روش تقسیم موضوع به بخش های مختلف (همیاری)
مراحل تدریس به روش تقسیم موضوع
صلاحیت های تدریس
صلاحیت های حرفه ای برنامه تربیت معلم
منابع
بخشی از متن
تدریس
تعاریف زیادی از تدریس انجام گرفته است. یک سلسله فعالیت های منظم و هدفدار و از پیش طراحی شده (صفوی، 1375). بیان صریح معلم درباره ی آنچه باید یاد گرفته شود (همان منبع). به وجود آوردن تغییر مناسب در رفتار شاگرد (دیویس، 1377). شعبانی (1383) تدریس را تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد، بر اساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد می داند. تدریس فعالیتی است که در کانون و نقطه تلاقی همه عناصر آموزشی قرار دارد و مهمترین عملکرد معلم در کلاس درس محسوب می باشد که زمینه را برای یادگیری فراهم میسازد. تدریس فرایند تسهیل کننده ی یادگیری است (مرادی و همکاران، 1390).
رویکرد جدید در تدریس
امروزه دیدگاه بشر از تدریس صرف در کلاس درس فراتر رفته و رویکردها و گرایشهای جدید که حاصل یافته های علوم تربیتی، روانشناسی، جامعه شناسی و مدیریت هستند، در عرصه تدریس و معلمی توجه دارد، این رویکردها سبب می شوند که معلمین با وسعت نظر بیشتری به تدریس و نقش خود بنگرند و با بکارگیری آنها کیفیت یادگیری و رشد همه جانبه دانش آموزان را بهبود بخشند (سمیعی رومدشتی، 1388).
توجه: منابع استفاده شده در این فایل از سال 1391 به قبل است.
پاورپوینت آمادگی جسمانی در 13 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 13 |
حجم | 1 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت آمادگی جسمانی در 13 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
آمادگی جسمانی چیست؟
مفاهیم آمادگی جسمانی
هدف از آمادگی جسمانی
تمرینات برای تقویت عضلات شکم و باسن
تمرینی برای عضلات شکم
بخشی از متن
مفاهیم آمادگی جسمانی
چند تعریف برای آمادگی جسمانی:
1- بالا بودن قابلیت های جسمانی نظیر استقامت،قدرت،انعطاف پذیری،سرعت،چابکی،تعادل،عکس العمل و... است.
2- کارایی مطلوب بدنی در انجام کارهای روز مره،بدون احساس خستگی
وبرخورداری از انرژی اضافی برای فعالیت های پیش بینی نشده.
3- کارآیی مطلوب با بالا بودن کارآیی دستگاه گردش خون و تنفس که این تعریف اهمیت زیادی در ورزش همگانی دارد.
4- بالا بودن توان بدنی ، یعنی برخورداری از تهادل روانی ، تطبیق و سازگاری با محیط.
هدف از آمادگی جسمانی
1- پیشگیری از ضعف ها و بیماری ها و افزایش مقاومت بدن در مقابل آسیبها .
2- تامین سلامتی مطلوب .
3- موفقیت در رشته های ورزشی .
پاورپوینت بررسی تجارت الکترونیکی در 36 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
تعداد صفحات | 36 |
حجم | 2 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | pptx |
دسته بندی | پاورپوینت |
پاورپوینت بررسی تجارت الکترونیکی در 36 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx
فهرست مطالب
تجارت الکترونیک چیست؟
فرق بین تجارت سنتی و الکترونیکی؟
مزیتهای تجارت الکترونیکی
بعضی از منافع تجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیک و برخی آمار جالب
مثال تجارت الکترونیکی
مثال از کاهش هزینهها
مثال از روند رشد تجارت الکترونیک
آیا می دانید!
انواع تجارت الکترونیک
کسب و کار الکترونیکی چیست؟
E-Business چیست؟
Amazon.com در سال 1999
مزایای فروش روی خط آمازون
Dell
مطالعه موردی: جنرال موتورز
مراحل تجارت الکترونیک
بعضی از نیازهای تجارت الکترونیکی
قوانین تجارت و بازاریابی الکترونیکی
بعضی از مشکلات تجارت الکترونیکی
پنج مولفه اساسی پیاده سازی موفق تجارت الکترونیک
مشکلات توسعه تجارت الکترونیکی
مسیر ورود به تجارت الکترونیکی
ابزار ورود به تجارت الکترونیکی
بخشی از متن
تعریف ساده تجارت الکترونیک (E-Commerce):
به عملیات خرید و فروش اطلاعات، کالا و خدمات از طریق شبکه های رایانه ای، اینترنت وWWW گفته می شود.
تعریف کاملتر: استفاده از رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات که باعث سادگی انتقال دادهها بین دو طرف یک معامله تجاری میشود.
تجارت الکترونیک در اینترنت کمک می کند تا بتوانیم از محیط محدود به محیط بزرگتری راه پیدا کنیم!
کلیه عملیات تجارت سنتی فیزیکی است و حضور دو طرف معامله لازم است.
در تجارت الکترونیکی حداقل یکی از عوامل معامله دیجیتالی است.
عوامل کالا، پرداخت و تحویل کالا میتوانند فیزیکی یا دیجیتالی باشند.
مشتری از طریق وب کلیه اقدامات خرید را انجام می دهد.