پرسشنامه دشواری در نظم بخشی هیجانی DERS در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه دشواری در نظم بخشی هیجانی DERS در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه دشواری در نظم بخشی هیجانی DERS
این مقیاس توسط گراتزو روئمر(2004)ساخته شده است.این مقیاس از سی و شش گویه تشکیل شده است که نمره گذاری گویهها در آن از طریق یک در جه بندی لیکرت صورت میگیرد،نمرات بالاتر نشان دهنده ی دشواری بیشتر در نظم بخشی هیجان است و از 6 خرده مقیاس نپذیرفتن پاسخهای هیجانی، دشواری در انجام رفتار هدفمند، دشواری در کنترل تکانه، فقدان اگاهی هیجانی دسترسی محدود به راهبردهای نظم بخشی هیجانی و ابهام هیجانی تشکیل شده است
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 36
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه سبک های هویتی بنیون و آدامز (OMEIS2) در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 7 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه سبک های هویتی بنیون و آدامز (OMEIS2) در 7 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه سبک های هویتی بنیون و آدامز (OMEIS-2)
نسخه ی 64 آیتمی OMEIS براساس نظریه ی اریکسون، به دست بنیون و آدامز تهیه شده است. این پرسشنامه، شکل گیری هویت را براساس جنبه های ایدئولوژیکی و شخصی، اندازه می گیرد.
دامنه سنی مطلوب برای استفاده از این پرسشنامه، 15 الی 30 سالگی است. شیوه نمره گذاری و تفسیر نمرات هویت بدین ترتیب است که این پرسشنامه از 64 آیتم تشکیل شده و شامل چهار خرده مقیاس آشفته، زودشکل گرفته، تعویق افتاده و پیشرفته می باشد که هر یک شامل 16 سوال می باشندکه شیوه نمره گذاری در مقیاس طیف لیکرت به گونه ای است که از کاملا موافق تا کاملا
مخالف به ترتیب نمره های 6 تا 1 تعلق می گیرد و دامنه هر یک از چهار مولفه بین 16 و 96 می باشد که تفسیر هر یک از مقیاس ها به این شرح است:
در حالت هویت آشفته نمره 53 و بالاتر نشان دهنده وجود هویت آشفته در نوجوان است. درحالت هویت زود شکل گرفته نمره 53 و بالاتر نشان دهنده تشکیل هویت زود شکل گرفته می باشد. درحالت هویت به تعویق افتاده نمره 63 و بالاتر نشانگر وجود هویت تعویق افتاده در نوجوان می باشدو در حالت هویت پیشرفت نمره 73 و بالاترنشانگر تشکیل این نوع هویت در نوجوان می باشد
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 64
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه شغل به طور کلی آیرنسون و همکاران (JIGS) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه شغل به طور کلی آیرنسون و همکاران (JIGS) در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
مقیاس شغل به طور کلی (JIG) :
این مقیاس توسط آیرونسون، اسمیت، برانیک، گیبسون و پل، (1989، به نقل از هاشمی شیخ شبانی، شکرکن، نیسی، شهنی ییلاق و حقیقی، 1378؛ همچنین رجوع شود به ارشدی، (.1386 برای سنجش خشنودی شغلی ساخته شد و 18 ماده دارد.
این مقیاس، یک مقیاس خشنودی شغلی به طور کلی است که احساسات کلی پاسخ دهنده نسبت به شغلش را برآورد می سازد. آیرونسون و همکاران پایایی این مقیاس را با روش آلفای کرونباخ 91/0 اعتبار آن را با همبسته کردن با مقیاس 5 ماده ای خشنودی شغلی بریفیلد- روث ) 1951، به نقل از هاشمی شیخ شبانی و همکاران، 1387) 80/0 گزارش کرده اند.
به گزینه بله 1 نمره و نمیدانم 0 تعلق میگیرد
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 18
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه عادت خوردن کوکر و راجر در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 4 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه عادت خوردن کوکر و راجر در 4 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه عادات خوردن:
پرسشنامه عادات غذا خوردن توسط کوکر و راجر ساخته شده است. این پرسشنامه 57 ماده دارد که متشکل از سه عامل نگر انی در مورد وزن و پرهیز غذایی (28 ماده)، بازداری (15 ماده) و پرخوری 14 ماده است. (کوکر و راجر، 1990). در این پرسشنامه آزمودنی به هر آیتم با انتخاب یکی از دو گزینه درست – نادرست پاسخ می دهد و این آیتم ها به صورت یک و صفر نمره گذاری میشوند
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 57
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
پرسشنامه عاطفه مثبت و منفی PANAS20 واتسون، کلارک تلگن در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 3 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | روانشناسی و علوم تربیتی |
پرسشنامه عاطفه مثبت و منفی PANAS20 واتسون، کلارک تلگن در 3 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
زیرمقیاس عاطفه مثبت و منفی
به منظور بررسی بُعد عاطفی بهزیستی، براساس برنامه عاطفی مثبت و منفی (واتسون، کلارک تلگن[1]، ) از صفتهای خُلقی بیستتایی استفاده می شود. سؤالات PANAS هیجانات و احساسات مختلفی را توصیف میکنند و هر یک به درون یک مقیاس عاطفه مثبت و یا یک مقیاس عاطفه منفی گروهبندی میشوند. مشارکتکنندگان تمام سؤالات را بر روی یک مقیاس پنج درجهای لیکرت پاسخ میدهند. در این طیف عدد (1) نشاندهنده عدم تجربه هیجان و عدد (5) بیانگر تجربه بسیار زیاد هیجان میباشد. برای هر آزمودنی نمره کلی عاطفه مثبت از طریق جمع نمرات مشارکتکننده در هر یک از ده صفت توصیفگر هیجانات مثبت (علاقهمند، هیجان زده، نیرومند، مشتاق، سربلند، هوشیار، خوش ذوق، مصمم، متوجه، فعال)[2] و نمره کلی عاطفه منفی از طریق جمع نمرات مشارکتکننده در هر یک از ده صفت توصیفگر هیجانات منفی (پریشان، ناراحت، گناهکار، وحشت زده،
[1]. Watson, Clark & Tellegen
[2]. Interested, excited, strong, enthusiastic, proud, alert, inspired, determined, attentive, active.
ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها: 20
تعداد مولفه: مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)
روایی و پایایی: دارد (داخلی و خارجی)
نحوه نمره گذاری: دارد
منبع: دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc