مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
تعداد صفحات | 40 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | پیشینه متغیر های روانشناسی |
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلال ADHD یا بیش فعالی و نقص توجه در 40 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
ویژگی های فایل
- 40 صفحه فارسی شامل مبانی نظری، پیشینه تحقیق و منابع (داخلی و خارجی)
- در قالب فایل ورد قابل ویرایش با استاندارد آکادمیک
- منبع نویسی شده به شیوه APA
- منابع بخش مبانی از 2013 به قبل و بخش پیشینه از 1392 به قبل
- شامل 33 صفحه متن و 7 صفحه منابع استفاده شده و مفید
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف اختلال کم توجهی- بیشفعالی
تاریخچه اختلال کم توجهی- بیشفعالی
توصیف نشانههای اصلی اختلال کم توجهی- بیشفعالی
بیش فعالی
بی توجهی
تکانشگری
ملاک تشخیص کنونی اختلال کم توجهی- بیشفعالی
مشکلات توام با اختلال کم توجهی- بیشفعالی در کودکان
شیوع اختلال اختلال کم توجهی- بیشفعالی
شکلگیری اختلال اختلال کم توجهی- بیشفعالی در طول رشد
فرآیند تحول نشانهها در نوزادی و خردسالی
فرآیند تحول نشانهها در کودکان پیش دبستانی
فرآیند تحول نشانهها در دوره دبستان
فرآیند تحول نشانهها در نوجوانی
سببشناسی اختلال کم توجهی- بیشفعالی
تشخیص و مداخله زودهنگام کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی- بیشفعالی
راهبردهای تشخیص و مداخله زودهنگام کودکان مبتلا
فرآیند تشخیص زودهنگام کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی- بیشفعالی
برنامههای آموزشی زودهنگام برای کودکان با اختلال کم توجهی- بیشفعالی
پیشینه تحقیق
منابع
بخشی از متن
تعاریف و مبانی
یکی از رایجترین اختلالات دوران کودکی که توجه روانشناسان و روانپزشکان را به خود جلب کرده، اختلال کم توجهی- بیشفعالی می باشد (بوسینگ، ماسون، بل، پورتر و گاروان ، 2010). این اختلال در حدود سنین 2 تا 4 سالگی، شروع میشود. اختلال کم توجهی- بیشفعالی در میان کودکان پیشدبستانی به عنوان یک چالش مهم تلقی میشود. این اختلال، سبب بروز مشکلات هیجانی شدید برای کودکان پیشدبستانی و خانواده آنها میشود (کافمن، گلدبرگ-استرن و شاپر ، 2009).
پیشینه تحقیقات
بیگدلی(1392)، در پژوهش خود اثر بخشی پذیرش و تعهد درمانی درمانی بر سلامت روان و کاهش اضطراب مادران کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم را مورد تایید قرار داد.