دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 156 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 25 |
مقدمه
امروزه جامعه نیازمند آموزش مهارتهایی است که با کمک آن بتواند همگام با توسعه علم وفناوری به پیش برود،هدف باید پرورش انسانهایی باشد که بتوانند با مغزیی خلاق با مشکلات روبرو شده و به حل آنها بپردازند. به گونه ای که انسانها بتوانند به خوبی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با بهرهگیری از دانش جمعی و تولید افکار نو مشکلات را از میان بردارند و به سوی یک جامعه سعادتمند قدم بردارند.
خلاقیت دارای سه مؤلفه است:
تخصص ، تفکر خلاق و انگیزش که می تواند درونی و بیرونی باشد.
خلاقیت از دیدگاه سازمانی
ارائه ی فکر و طرح نوین برای بهبود و ارتقاء کمیت یا کیفیت فعالیتهای سازمان؛ مثلاً افزایش بهرهوری، افزایش تولیدات یا خدمات، کاهش هزینهها، تولیدات یا خدمات از روش بهتر، تولیدات یا خدمات جدید و غیره.
آموزش سئو | دانلو تحقیق | همکاری در فروش | سایت آگهی رایگان | دانلود پاورپوینت درس |
---|---|---|---|---|
دانلود مقاله | دانلود آهنگ جدید | دانلود آهنگ | آموزش کاشت ناخن | کسب درآمد |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 266 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 62 |
مقدمه
به منظور دست یابی به الگوهای بهینه حل مساله و ایجاد بهبود در سازمان ها، گروه های حل مساله یکی از راه کارهای مورد استفاده در سازمان های مختلف بوده است. در این راستا، سازمان ها نسبت به ایجاد تشکل های کاری و ایجاد فرهنگ کار گروهی، اقدام نموده اند و در این راه دستاوردهای مهمی نیز توسط آن ها کسب شده است.
از ویژگی های مهم و منحصربفرد این رویکرد آن است که علاوه بر به کارگیری مؤثر تکنیک ها و ابزارهای مورد استفاده در حوزه مهندسی کیفیت، با رویکردی خلاقانه به حوزه حل مسئله نیز پرداخته و تلاش می کند تا با تلفیق این دو، در قالب یک کار گروهی هدفمند به تأمین اهداف سازمان از طریق حل مشکلات در سطوح مختلف و در نتیجه بهبود مستمر بپردازد.
تاریخچه پیدایش حلقه های کیفی
ژاپن پیش از جنگ جهانی دوم، به واسطه عدم به کارگیری روش های کنترل کیفیت، به تولیدکننده کالاهای ارزان و نامرغوب شهرت داشت. پس از جنگ جهانی دوم این کشور برای ورود به بازارهای جهانی تلاش زیادی را مصروف داشت. از سال 1771 صحنه رقابت ها تغییر کرد و از آن به بعد ژاپن توانست اطمینان بازارهای جهانی را به خاطر کیفیت مطلوب کالاهایش جلب کند و بازارهای جهانی را به دست گیرد.
این انتقال تسلط بر بازارهای کشورهای پیشرفته غربی، تاثیر زیادی گذاشت، تا آنجا که غربی ها، دلایل متعددی را برای موفقیت ژاپنی ها مفروض داشتند. یکی از دلایل معروف که غربی ها برآن تکیه می کنند این است که، این سیستم ها، فقط با فرهنگ ژاپنی ها قابل اجراست و ژاپنی ها جز کار کردن، به چیزی نمی اندیشیدند.
آموزش سئو | دانلو تحقیق | همکاری در فروش | سایت آگهی رایگان | دانلود پاورپوینت درس |
---|---|---|---|---|
دانلود مقاله | دانلود آهنگ جدید | دانلود آهنگ | آموزش کاشت ناخن | کسب درآمد |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1990 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 44 |
فهرست مطالب
تاریخچه
تعریف لی اوت
اهداف لی اوت
اصول لی اوت
انواع سیستم های عملیاتی
انواع لی اوت
مزایا و معایب انواع لی اوت
تاریخچه
آغاز استفاده از خطوط تولیدی در صنعت به عصر انقلاب صنعتی و اختراع ماشین بخارتوسط جیمز وات برمی گردد.در آن زمان ایده ساخت ماشین های تولیدی توسط وات مطرح شد. بمنظور تولید انبوه اولین بار در صنعت نساجی ایده بکار گیری ماشین آلات تولیدی مطرح شد و کم کم به صنایع دیگر نیز راه یافت پیدایش ماشین آلات تولیدی و استفاده از انها در کارخانه ها دانشمندان مدیریت و مدیران را وادار نمود تا همواره بدنبال روش و شیوه ایی باشند تا بتوانند بیشترین مقدار تولید را با کمترین هزینه بردست اورند که این امر سبب شد تا مدیران برای کاهش هزینه های حمل به نحو استقرار ماشیت الات توجه نمایند زیرا استقرار مناسب و صحیح ماشین الات تا حدی می توانست هزینه ها از جمله هزینه حمل و رفت امدهای زاید بین گارگاهها را کاهش دهد.
تعریف چیدمان
چیدمان کارخانه ، نقشه ای بهینه از ترکیب و شکل گیری امکانات شامل پرسنل،تجهیزات و دستگاه های تولیدی،انبارها ،تجهیزات حمل و نقل و جابجایی مواد و همه امکانات و خدمات می باشد بطوریکه این طراحی بهترین ساختاری را ارائه کند که همه موارد ذکر شده را در خود جای دهد.
آموزش سئو | دانلو تحقیق | همکاری در فروش | سایت آگهی رایگان | دانلود پاورپوینت درس |
---|---|---|---|---|
دانلود مقاله | دانلود آهنگ جدید | دانلود آهنگ | آموزش کاشت ناخن | کسب درآمد |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1549 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 52 |
فهرست مطالب
تعریف محصول
چرخه عمر محصول
تعریف طراحی محصول
عوامل موثر بر طراحی محصول
ابزارهای مورد استفاده در طراحی محصول
مراحل طراحی محصول
طراحی محصول
طراحی محصول به عنوان یک فعل،به معنای فرآیند خلق کردن یک محصول
جدید برای فروخته شدن به مشتریان یک کسب و کار است.
به دلیل نبود یک تعریف فراگیر پذیرفته شده که بتواند به طور کامل تمامی
موضوعات طراحی محصول را دربرگیرد،دو تعریف مجزا مورد نیاز خواهد بود:
اول تعریفی که بتواند طراحی محصول را مستقیما از جنبه یک محصول
معرفی کرده و دیگری تعریفی که بتواند فرآیند طراحی محصول را در رابطه
با این ساخت ارائه دهد.
طراحی محصول به عنوان یک کلمه،مجموعه ای از مشخصات
یک محصول است که شامل، فرم(ویژگی های زیبایی شناختی و
ملموس محصول یا خدمات)وعملکرد(قابلیت ها)به صورت توأم و یکپارچه
است.
فرآیند طراحی محصول یعنی:مجموعه ای از فعالیت های استراتژیک و
و تاکتیکی از ایده پردازی تا تجاری سازی وخلق یک محصول است.
هدف طراحی محصول چینش اجزای محصول با توجه به امکانات،توانایی ها و اهداف سازمان است
به نحوی که مشتری آن را انتخاب کرده تا مزایای رقابتی افزایش یابد.
طراحی محصول مجموعه فعالیت هایی فراتر از مهندسی میباشد،همراه با
مخاطره و فرصت های فراوان،ونیاز به توجه خاص به فناوری،بازار،و زمان
دارد.
چرا طراحی محصول مهم است؟
1.رقابت بین المللی
2.تقاضای پیچیده بازار
3.تکنولوژی
آموزش سئو | دانلو تحقیق | همکاری در فروش | سایت آگهی رایگان | دانلود پاورپوینت درس |
---|---|---|---|---|
دانلود مقاله | دانلود آهنگ جدید | دانلود آهنگ | آموزش کاشت ناخن | کسب درآمد |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 69 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 22 |
مقدمه:
ارتباط نزدیکی بین تجربه و دانایی وجود دارد. تجربه را می توان به عنوان پالایشگر دانایی در نظر گرفت. نه تنها انواع خاصی از دانایی می تواند. به تجربه تبدیل شوند،بلکه تجربه می تواند معیاری برای تبدیل داده ها به دانایی محسوب شود.
تجربه مدیریتی:
هر کدام از ما بارها و بارها این جمله را شنیدهایم که «تجربه، بزرگترین معلم زندگی انسانهاست»؛ اما به راستی هر یک از ما چه قدر زمان در اختیار داریم تا بتوانیم هر چیزی را تجربه کنیم، این در حالیست که بسیاری افراد همان راهی را که ما مدنظر داریم طی کنیم را پشت سر گذاشتهاند و با کسب تجربه از مسیر طی شده آنان، حداقل میتوانیم ابعاد نوتری از همان مسیر را بگشاییم.
به طور کلی میتوان تجربه را از جهت مبدأ کسب آگاهی به دو قسم ذیل تقسیم کرد:
1. تجربه خارجی( حسی) : مقصود آگاهیهایی است که انسان به وسیله حواس مادی از عالم خارج که در اینجا به معنای عالم ماده است به دست میآورد.
2. تجربه درونی: مراد معلوماتی است که انسان به وسیله مشاهده درونی و تفکر درباره حالات درونی و وجدانی خود به دست میآورد.
آموزش سئو | دانلو تحقیق | همکاری در فروش | سایت آگهی رایگان | دانلود پاورپوینت درس |
---|---|---|---|---|
دانلود مقاله | دانلود آهنگ جدید | دانلود آهنگ | آموزش کاشت ناخن | کسب درآمد |