آی تی هوم

آی تی هوم

خرید, پاورپوینت , طرح توجیهی , فلش مموری , هارد اکسترنال ,دسته بازی پلی استیشن, گیم , خرید لپ تاپ و کالاهای دیجیتال
آی تی هوم

آی تی هوم

خرید, پاورپوینت , طرح توجیهی , فلش مموری , هارد اکسترنال ,دسته بازی پلی استیشن, گیم , خرید لپ تاپ و کالاهای دیجیتال

مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی و عملکرد تحصیلی دانشجویان

مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی و عملکرد تحصیلی دانشجویان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 216 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 81
مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی و عملکرد تحصیلی دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه...............................................................................12

مدیریت کیفیت........................................................................14

-سیر تحولات مدیریت کیفیت...............................................15

-رویکردهایی به مدیریت کیفیت خدمات....................................17

کیفیت و تعاریف آن........................................................18

تاریخچه کیفیت.....................................................................21

تعریف مشتری از کیفیت.....................................................22

کیفیت در آموزش عالی و نقش اساتید..........................23

مشتریان آموزش............................................................26

مقدمه......................................................................................26

مدیریت خدمت............................................................27

اصول مدیریت خدمت...............................................27.

صنایع خدماتی............................................................29

تعریف خدمت.............................................................30

-ویژگی ها و مشخصه های خدمات.............................32

کیفیت خدمات...............................................................33

-تعریف کیفیت خدمات..............................................33

-ابعاد کیفیت خدمات.................................................34

-کیفیت خدمات در آموزش............................................34

-نیاز به کیفیت خدمات در آموزش عالی..........................35

-کیفیت خدمات در آموزش عالی........................................37

-اداره کردن کیفیت خدمات در آموزش عالی........................39

تفاوت کیفیت خدمات و کیفیت کالا.................................40

کیفیت خدمات رضایت مشتری.............................................41

موانع دستیابی به بهبودهای کیفیت خدمات..................................42

چگونگی ارزیابی کیفیت خدمات توسط مشتریان.........................42

مدل های کیفیت خدمات..................................................43

-مدل تجزیه و تحلیل شکاف کیفیت..........................................46

-مدل سروکوال...............................................................47

-اندازه گیری کیفیت خدمات در آموزش عالی........................54

پیامدهای کیفیت خدمات.......................................................56

نقش مشتری (دانشجو) در ارائه خدمات...........................57

-نحوه شکل گیری انتظارات......................................................58

-عدم تایید،رضایت یا عدم رضایت مصرف کننده و کیفیت خدمات ادراکی........59

بخش دوم (مقدمه).....................................................................60

تعریف عملکرد تحصیلی...................................................60

شناسائی عوامل موثر بر عملکرد تحصیلی..........................61

عوامل فردی موثر بر پیشرفت تحصیلی....................................64

-هوش..................................................................................64

-جنسیت............................................................................65

-سلامت جسمی دانشجو........................................................66

-سن......................................................................................66

-انگیزش پیشرفت.......................................................66

عوامل خانوادگی......................................................................67

عوامل آموزشی..............................................................68

-کلاس..............................................................................68

-کتب و مواد آموزشی................................................................69

-روش تدریس.....................................................................70

-تکنولوژی و استفاده از کامپیوتر...............................................70

-اساتید.........................................................................71

-مدیریت.....................................................................72

بررسی پیشینه تحقیق..................................................73

چهارچوب مفهومی تحقیق..................................................79


 نمونه پیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی

مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 139 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 56
مبانی نظری و پیشینه کیفیت خدمات آموزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه............................................................................

31

2-2- آموزش عالی/دانشگاهی.....................................

32

2- 3 - تاریخچه آموزش عالی .....................................

33

2-4- روند تحولات آموزش عالی در ایران .......................

34

2-5- آموزش­عالی در دوره اخیر....................................................

35

2-6- آموزش­عالی بعد از انقلاب­ اسلامی....................................

36

2-7- آموزش عالی در عصر حاضر..........................................

37

2-8-اهداف آموزش عالی .........................................................

38

2-9- اهداف آموزش ­عالی در ایران ......................... .............

38

2-10- مفهوم کیفیت ..................................................

39

2- 11- مفهوم کیفیت خدمات ................................

42

2- 11- 1- بی نهایت بزرگ .......................................

43

2-11-2- محصول محور .............................................

43

2-11-3- فرآیند یا عرضه محور .......................................

43

2-11-4- مشتری محور ....................................................

44

2-11-5- ارزش محور ................................................

44

2-12- اهمیت کیفیت خدمات ..........................................

45

2-13- ماهیت خدمات .........................................................

45

2-13-1- عوامل درون سازمانی ................................................

45

2-14-2- عوامل محیطی .......................................................

45

2- 15- مفهوم کیفیت در آموزش ­عالی ...................................

46

2- 16 -اهمیت و ضرورت کیفیت در آموزش ­عالی..................

50

2- 17- مفهوم کیفیت­ آموزشی ..........................................

51

2-18- خصوصیات کیفیت آموزش ­های­ دانشگاهی ...........................

52

2-19-ویژگی­ های مشخص/متمایز خدمات .............................

55

2-20- تعریف کیفیت­ خدمات .............................................

57

2-21-جنبه های کیفیت­ خدمات ........................................

58

2-22-کیفیت خدمات آموزش­ عالی ...............................

58

2-23-مدیریت شکاف های کیفیت در مدل سروکوال ..............................

59

2-23-1-شکاف1: شکاف ادراکی مدیریت ...............................

59

2-23-2-شکاف2: شکاف مشخصات و ویژگیهای کیفیت خدمت...........

60

2-23-3-شکاف3: شکاف ارائه خدمات ...........................

61

2-23-4-شکاف4: شکاف در پیام ارسالی به بازار.....................

63

2-23-5-شکاف5: شکاف کیفیت خدمات ادراک شده (برآیند تمام شکافهای قبلی) ..

64

2-24-اندازه­ گیری کیفیت­ خدمات: مقیاس سروکوال..................

66

2-25-رویکرد تجزیه و تحلیل شکاف.................................................

68

2-26- شکاف کیفیت خدمات................................................

69

2-27- مزایای ناشی از کیفیت خدمات .........................

69

2-28-تفاوت خدمات...........................................................

69

2-29- انواع فعالیت‌های خدماتی ........................................

70

2-30- ویژگی‌های خدمات...........................................................

70

2-31- تقسیم‌بندی مدل‌های سنجش رضایت‌مندی مشتریان.................

72

2-32-عوامل کیفیت خدمات ..........................................................

77

2-33- اندازه گیری کیفیت خدمات ..................................................

78

2-34- برنامه آموزش امروز در کیفیت خدمات .......................................

79

2-35- اثرات کیفیت خدمات و کلام دردهان ..................................

79

2-36- خدمات , نتیجه مشتری .............................................

80

2-37- رویکردهای قابل مقایسه با رویکرد کیفیت .............................

81

2-38- پیشینه عملیاتی.......................................................

82

2-39-نتیجه گیری............................................................

89


 نمونه پیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان

مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 437 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
مبانی نظری و پیشینه قابلیت های کارآفرینی معلمان و عملکرد آموزشی آنان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

1- مقدمه. 16

2- مروری بر ادبیات کارآفرینی.. 17

2-1- مفاهیم و تعاریف کارآفرینی. 17

2-2- رویکردها و نظریه های کارآفرینی. 23

2-2-1- کارآفرینی از دیدگاه اقتصاد دانان. 24

2-2-2- کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت.. 25

2-2-3- کارآفرینی از دیدگاه جامعه شناسان و محققین علوم رفتاری.. 25

2-2-3-1- ویژگی های جمعیت شناختی کارآفرینان. 26

2-2-3-1-1- جنسیت.. 26

2-2-3-1-2- تحصیلات.. 27

2-2-3-1-3- سن. 27

2-2-3-1-4- تجربه کاری.. 27

2-2-4- کارآفرینی از دیدگاه روان شناسان. 28

2-2-4-1- ویژگی های روان شناختی کارآفرینان. 28

2-2-4-1-1- گرایش به خلاقیت.. 29

2-2-4-1-2- توفیق طلبی (نیاز به موفقیت) 29

2-2-4-1-3- برخورداری از مرکز کنترل درونی. 30

2-2-4-1-4- ریسک پذیری.. 30

2-2-4-1-5- تحمل ابهام. 30

2-2-4-1-6- استقلال طلبی. 31

2-3- تاریخچه کارآفرینی. 31

2-4- وضعیت کارآفرینی در ایران و جهان. 34

2-4-1- وضعیت کارآفرینی در ایران. 34

2-4-2- تجارب کارآفرینی در دیگر کشورها 36

2-5- نوع شناسی کارآفرینی. 38

2-6- سازمان کارآفرین. 41

2-6-1- ویژگی های سازمان کارآفرین. 41

2-6-2- محتوای سازمان کارآفرین. 42

2-6-3- فرهنگ سازمان کارآفرین. 42

2-7- مدل های کارآفرینی. 43

2-7-1- مدل موقعیت کارآفرینی شاپر و کراجر. 43

2-7-2- مدل رفتار برنامه ریزی شده آژن 44

2-7-3- مدل تلفیقی تمایل به کارآفرینی. 45

2-7-4- مدل فرایند کارآفرینی ری و راما چاندران. 46

2-7-5- مدل انگیزه در کارآفرینی و فرایندهای کارآفرینی. 47

2-7-6- مدل کارآفرینان موفق گیسن – آمستردام. 47

2-7-7- مدل استیونسون در سنجش رفتار کارآفرینانه. 49

2-7-8- مدل کارآفرینی تیمونز. 49

2-8- آموزش کارآفرینی. 53

3- کارآفرینی در نظام آموزشی.. 56

3-1- اصول توسعه کارآفرینی در نظام آموزشی. 57

3-1-1- تدوین اهداف و سیاستهای کارآفرینانه. 57

3-1-2- انعطاف پذیری.. 58

3-1-3- جامعیت و هماهنگی. 58

3-1-4- تمرکززدایی. 58

3-1-5- خودگردانی و استقلال. 58

3-1-6- تعامل با محیط.. 59

3-1-7- تاکید بر کیفیت.. 59

3-1-8- شکوفا سازی استعداد و خلاقیت.. 59

3-1-9- تغییر و تحول. 59

3-1-10- مشارکت.. 60

3-1-11- تشویق و پاداش.. 60

3-1-12- نظارت و ارزشیابی مستمر. 60

3-2- نقش ها و ویژگی های خاص معلمان و مدیران کارآفرین. 61

4- عملکرد آموزشی.. 65

4-1- ویژگی های معلم کارآمد. 65

5- مروری بر سوابق.. 72

5-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور. 72

5-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور. 75

6- مدل مفهومی پژوهش... 77


 نمونه پیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 129 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 74
مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و فرصت های برابر آموزشی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1-مروری بر مبانی نظری-------------------------------------------- 18

2-1-1-انواع نابرابری های آموزشی-------------------------------------- 18

2-1-1-1- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت طبقاتی-------------- 19

2-1-1-2- نابرابری آموزشی مبتنی بر تفاوت جنسی------------------- 21

2-1-1-3- نابرابری های آموزشی مبتنی بر تفاوت فرهنگی-------- 24

2-1-1-4-نابرابری های مبتنی بر تفاوت قومی---------------------------25

2-1-2-نابرابری فرصت های آموزشی و زمینه های خانوادگی---------- 26

2-1-3-برابری فرصت های آموزشی------------------------------------- 28

2-1-3-1- فناوری اطلاعات و برابری فرصت های آموزشی---------- 30

2-1-3-2- نابرابری فرصت های آموزشی و شکاف دیجیتالی--------- 31

2-1-3-3-شکاف دیجیتالی و فرصت ها و تهدیدهای آموزشی--------- 35

2-1-3-3-1-فرصت ها-------------------------------------------- 35

الف) برابری فرصت ها ، عدالت اجتماعی و کاهش نابرابری فضایی----- 35

ب) تمرکززدایی-------------------------------------------------- 35

ج) افزایش مشارکت و قدرت تصمیم گیری در مناطق محروم----------- 35

2-1-3-3-2-تهدیدها--------------------------------------------- 36

الف) افزایش شکاف دیجیتالی---------------------------------------- 36

ب) تقسیم کار نابرابر بین مناطق شهری و روستایی------------- 37

ج) تمرکزگرایی-------------------------------------------------- 37

د) افزایش احساس نابرابری و مهاجرت به مرکز------------- 38

ه) افزایش اشتغال تخصصی و بیکاری عمومی --------------------38

2-1-4-کاربرد آموزشی فناوری اطلاعات --------------------------------38

2-1-4-1-آموزش از راه دور---------------------------------------- 40

2-1-4-1-1-تاریخ مختصر آموزش از راه دور------------------------------ 40

2-1-4-1-2-اصول آموزش از راه دور----------------------------------- 41

2-1-4-1-3-مزایای آموزش از راه دور---------------------------------- 43

2-1-4-1-4-رسانه­ های نوین و نقش آنان در آموزش از راه دور-------- 44

الف) کامپیوتر و آموزش--------------------------------------------- 45

ب) اینترنت----------------------------------------------------- 51

2-1-5-آموزش و یادگیری الکترونیکی---------------------------------- 53

2-1-5-1-مزایای آموزش الکترونیکی----------------------------------- 54

2-1-5-2-محدودیت­های آموزش الکترونیکی----------------------------- 56

2-1-6-یادگیری الکترونیکی---------------------------------------- 57

2-1-6-1-خصوصیات یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات------------ 57

2-1-6-2-انواع یادگیری الکترونیکی---------------------------------- 58

2-1-6-3-مزایای یادگیری الکترونیکی--------------------------------- 59

2-1-7-چندرسانه ­ای آموزشی--------------------------------------- 60

2-1-7-1-مزایای چند رسانه ­ای در آموزش ------------------------------61

الف) استفاده از حواس چندگانه برای یادگیری--------------------------- 61

ب) تمرین بیشتر برای رسیدن به حد تسلط------------------------------ 61

ج) تسهیل مشارکت میان دانش آموزان ---------------------------------61

د) کمک به دانش آموزان برای ایجاد ارتباط بین مفاهیم--------------- 62

ه) انعطاف پذیر بودن برنامه در مقابل نیاز یادگیرندگان------------- 62

و) برقراری تعادل و رابطه­ی دوسویه با کاربر---------------------------- 62

2-1-8-چهارچوب نظری تحقیق ------------------------------------62

2-1-8-1-نظریه ی کارکردگرایی------------------------------------ 62

2-1-8-2-نظریه تضاد------------------------------------------- 64

2-1-8-3-شواهد تجربی----------------------------------------- 65

2-1-8-4-نظریه های انتقادی ملهم از مارکسیسم ------------------67

2-1-8-5-رویکرد سازنده گرایی و نقش آن در تحول محیط های یادگیری-- 68

2-1-8-5-1-مبانی سازنده گرایی----------------------------------- 71

2-1-8-5-2-مفروضات سازنده گرایی-------------------------------- 71

2-1-8-5-3-سازنده گرایی و طراحی آموزشی-------------------------- 72

2-1-8-5-4-نقش زبان در یادگیری دانش----------------------------- 72

2-1-8-5-5-سازنده گرایی اجتماعی--------------------------------- 73

2-1-8-6-نظریه های برابری فرصت های آموزشی و فناوری اطلاعات---77

2-1-8-6-1-گاتمن-------------------------------------------- 77

2-1-8-6-2-سایر آرای نظری------------------------------------- 78

2-1-9-جمع بندی چهارچوب نظری-------------------------------- 79

2-1-10-مدل نظری تحقیق--------------------------------------- 81

2-2-پیشینه تحقیق--------------------------------------------- 81

2-2-1-تحقیقات داخل کشور------------------------------------- 81

2-2-2-تحقیقات خارج از کشور----------------------------------- 85


 نمونه پیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و سبک های مختلف آموزش و یادگیری

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و سبک های مختلف آموزش و یادگیری
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 182 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 115
مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و سبک های مختلف آموزش و یادگیری

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه. 12

2-1- فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 16

2-1-1- تعریف فناوری اطلاعات... 16

2-1-2- تعریف فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) 17

2-1-3- کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات... 19

2-1-4- اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات... 21

2-1-5-طرح تکفا: استراتژی ایی برای توسعه کشور. 23

2-1-6- موانع و مشکلات استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات... 24

2-1-7- محدودیت های ناشی از توسعه فناوری اطلاعات... 26

2-1-8- توصیه ها و راهکارها 28

2-2- یادگیری.. 29

2-2-1- تعریف یادگیری.. 32

2-2-2- سبک های یادگیری.. 33

2-2-3- انواع سبک های یادگیری.. 34

2-2-4- سبک های یادگیری شناختی.. 35

2-2-4-1 سبک های وابسته به زمینه و نابسته به زمینه: 35

2-2-4-2سبک های تکانشی و تاملی.. 38

2-2-4-3 سبک های همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده 40

2-2-4-4 سبک های عمقی و سطحی.. 46

2-2-4-5 سبک های محیطی، هیجانی، جامعه شناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی.. 47

2-2-5 ماهیت یادگیری.. 48

2-2-6 مفهوم یادگیری الکترونیکی.. 49

2-2-7 مدل های یادگیری در محیط های الکترونیکی وب... 49

2-2-8 مدل های مختلف فضاهای یادگیری.. 50

2-2-8-1 مدل های یادگیری شبکه ای.. 50

2-2-8-2 یادگیری در کلاس های آینده 51

2-2-8-3- یادگیری ساختار دانش و توانایی حل مشکل.. 51

2-2-8-4- یادگیری مبتنی بر جامعه. 52

2-3 تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر یادگیری.. 53

2-3-1- توسعه حرفه ای.. 54

2-3-2- فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی و تأثیر آن بر آموزش و یادگیری.. 54

2-3-3- نقش و تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر نظام آموزشی.. 56

2-3-4- مزیت‌های بهره‌گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تعلیم و تربیت... 57

2-3-5- انواع آموزش و یادگیری مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات... 60

2-3-5-1- خود یادگیری.. 60

2-3-5-2- یادگیری از راه دور. 61

2-3-5-3- کلاس مجازی.. 61

2-3-5-4- یادگیری گروهی.. 62

2-3-6- فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش معلم. 63

2-4 تحقیقات انجام شده در داخل.. 65

2-4-1- کتاب... 65

2-4-2- پایان نامه. 67

2-4-3- مقالات... 88

2-5- تحقیقات انجام شده در خارج.. 129

2-5-1- کتاب... 129


 نمونه پیشینه تحقیق