آی تی هوم

آی تی هوم

خرید, پاورپوینت , طرح توجیهی , فلش مموری , هارد اکسترنال ,دسته بازی پلی استیشن, گیم , خرید لپ تاپ و کالاهای دیجیتال
آی تی هوم

آی تی هوم

خرید, پاورپوینت , طرح توجیهی , فلش مموری , هارد اکسترنال ,دسته بازی پلی استیشن, گیم , خرید لپ تاپ و کالاهای دیجیتال

مبانی نظری و پیشینه فشارهای شغلی و عملکرد معلمان

مبانی نظری و پیشینه فشارهای شغلی و عملکرد معلمان
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 47 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 28
مبانی نظری و پیشینه فشارهای شغلی و عملکرد معلمان

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه................................................................................... 10

1- مبانی نظری پژوهش......................................................... 11

شغل................................................................................... 11

شرایط احراز شغل................................................................ 11

فرایندهای شرایط احراز شغل.......................................... 11

شغل معلمی در کلام امام خمینی (ره)................................ 12

شغل معلمی در سخنان مقام معظم رهبری:............................ 12

ملاک های انتخاب شغل....................................................... 12

استعداد عاملی موثر در انتخاب شغل.......................... 13

بررسی علائق به عنوان عامل موثر در انتخاب شغل....................... 14

فرصت‌های شغلی به عنوان عامل موثر در انتخاب شغل.................... 14

عوامل اقتصادی به عنوان عامل موثر در انتخاب شغل.................. 14

جایگاه اجتماعی به عنوان عامل موثر در انتخاب شغل.................. 15

استرس شغلی.......................................................... 15

عامل تنش شغلی.................................................... 16

راهکارهای سازمان جهت پیش گیری از فشارها و استرسهای شغلی.. 17

عوامل ایجاد کننده تعارض و فشارهای روانی معلمان............... 17

تعارض خواست – خواست.......................................... 17

تعارض خواست – ناخواست............................................ 18

تعارض ناخواست- ناخواست......................................... 18

عوامل ایجاد کننده استرس درون سازمانی در بین معلمان.................. 18

خط مشی های سازمانی............................................... 19

ساختار سازمانی........................................................ 19

شرایط فیزیکی سازمان................................................ 19

فرایندهای سازمانی............................................................... 20

استرس و عملکرد کاری کارکنان و معلمان.............................. 20

کاهش استرس شغلی کارکنان و معلمان.......................... 21

پیشگیری از استرس شغلی.................................................. 22

مراحل پیشگیری از استرس............................................. 22

مهارت­هایی برای کاهش استرس شغلی کارمندان و معلمان.............. 23

فشار روانی.............................................................. 24

تغییرات اصلی زندگی فشارزا........................................... 25

حوادث محیطی فشارزا.............................................. 25

فشار روانی آسیب رسان................................................. 25

نشانه های فشار روانی................................................ 26

چگونگی کاهش سطح فشار روانی در بین معلمان................ 28

عوامل و پیامدهای تاثیرگذار بر فرایندهای فشار شغلی............... 28

2- پیشینه تحقیق............................................................... 31

الف) پژوهش های انجام شده در داخل کشور......................... 31

ب) پژوهش های انجام شده در خارج از کشور................... 32

نتیجه گیری............................................................... 34


 نمونه پیشینه تحقیق

مبانی نظری و پیشینه فرهنگ سازمانی و بهره وری منابع انسانی

مبانی نظری و پیشینه فرهنگ سازمانی و بهره وری منابع انسانی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 7407 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92
مبانی نظری و پیشینه فرهنگ سازمانی و بهره وری منابع انسانی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

الف: مبانی نظری ......................................................... 16

فرهنگ سازمانی ............................................. 16

تعریف فرهنگ سازمانی ............................... 17

تاریخچه ی فرهنگ سازمانی ........................................ 22

پیدایش و شکل گیری فرهنگ سازمانی ........................ 24

مؤلفه های فرهنگ سازمانی ........................................ 27

شاخص های فرهنگ سازمانی ............................... 32

مدیریّت منابع انسانی ..................................... 37

مدیریّت فرهنگ سازمانی .................................... 37

فرایند مدیریّت فرهنگ سازمانی ......................................... 39

جایگاه فرهنگ در سازمان ....................................... 40

انواع فرهنگ سازمانی ........................................ 41

نقش های فرهنگ سازمانی ................................... 45

الگو های فرهنگ سازمانی ........................................ 46

ارتباط بین فرهنگ سازمان و عملکرد مدیریّت ....................... 62

ویژگی های فرهنگ سازمانی از دیدگاه نظریّه پردازان مدیریّت ........ 63

ویژگی فرهنگ سازمانی از نظر رابینز ........................ 64

ارتباط بین فرهنگ سازمانی ، اثر بخشی و عملکرد ............. 66

بهره وری ............................................. 74

تاریخچه ی بهره وری .................................... 75

سطوح بهره وری .......................................... 77

دیدگاه های مختلف در مورد بهره وری .............................. 79

شاخص های بهره وری ........................................ 82

عوامل کاهش بهره وری .................................... 85

ارکان اصلی دانش بهره وری ............................................... 86

مشکلات بهره وری ............................................ 88

محور بهره وری ............................................................ 88

تأثیر بهره وری در نظام اجتماعی ................................. 89

نقش منابع انسانی ................................................... 90

راه های ارتقای بهره وری نیروی انسانی ........................ 92

عوامل مؤثّر بر افزایش بهره وری ........................ 92

فرهنگ بهره وری ..................................... 95

فرهنگ بهره وری منابع انسانی ............................................. 96

روابط انسانی و بهره وری در نظام آموزشی ......................... 99

نتایج تحقیقات پیشین ....................................... 100


 نمونه پیشینه تحقیق

پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی

دانلود پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی بررسی پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی پاورپوینت جامع و کامل پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی کاملترین پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی پکیج پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی مقاله پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی تحقیق پیش فرضهایی درباره ماهیت
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 132
پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 132 صفحه

پیش فرضهایی دربارة ماهیت علوم اجتماعی

ادعای محوری : ” تمامی نظریه های سازمان برفلسفه ای از علم و نظریه ای از جامعه مبتنی است.“ پیش فرضهای فلسفی که رهیافتهای مختلف علوم اجتماعی در آن بحث می شوند؛ یا به عبارت دیگر علوم اجتماعی را براساس چهار مجموعه از پیش فرضها می توان مفهوم سازی کرد: 1. پیش فرضهای مربوط به هستی شناسی Epistemology 2. پیش فرضهای مربوط به معرفت شناسی 3. پیش فرضهای مربوط به ماهیت انسان 4. پیش فرضهای مربوط به روش شناسی Methodology تمام دانشمندان اجتماعی با توجه به پیش فرضهای صریح یا ضمنی دربارة ماهیت جهان اجتماعی و شیوة تحقیق در آن وارد بحث و گفتگو در موضوعات خود می شوند. دسته اول پیش فرضها دارای ماهیتی هستی شناسی بوده و به بررسی جوهرة پدیده ای می پردازد که محقق در صدد تحقیق دربارة آن است. برای مثال , دانشمندان جامعه شناس با این پرسش هستی شناسی اساسی مواجهند که آیا ” واقعیت“ مورد بررسی چیزی خارج از فرد بوده و از بیرون خود را بر ذهن فرد تحمیل می کندیا اینکه واقعیت محصول ذهن اوست؛ آیا” واقعیت “ دارای ماهیتی ” عینی “ است یا محصول شناخت فرد است؟ آیا ” واقعیت “ چیزی است که در جهان که ” وجود خارجی آن “ مسلم است یا اینکه ساخته و پرداختة ذهن آدمی است؟ دسته دوم پیش فرضها که با نوع اول نیز مرتبط است دارای ماهیت ” معرفت شناسی “ است. وبا زمینه های دانش و اینکه چگونه انسان می تواند به درک جهان پرداخته و حاصل آن را به صورت دانش به همنوعان خود منتقل کند مربوط می شود. این پیش فرضها در بردارندة فکرهایی است. برای مثال : به چه اشکالی از دانش می توان دست یافت. انسان چگونه می تواند ”صحیح“ را از ”غلط“ تمیز دهد؟ در واقع , این تقسیم دو گانه صحیح و غلط خود موضع معرفت شناشی خاصی را پیش فرض قرار می دهد. و مبتنی بر دیدگاهی دربارة ماهیت خود دانش است. به مانند اینکه: آیا امکان دارد ماهیت دانش را به عنوان چیزی خشک Hard واقعی و قابل انتقال در شکل ملموس تعریف و بحث کرد , یا اینکه دانش دارای ماهیتی نرمتر , ذهنی , معنوی یا حتی فوق طبیعی است. وبر تجربه و بینش هایی که دارای ماهیت منحصر به فرد و اساساً شخصی است مبتنی می باشد. پیش فرضهای ” معرفت شناسی “ در مواردی که ذکر شد دو موضع افراطی را دربارة دانش مشخص می کند که عبارتند از اینکه: آیا دانش چیزی قابل تحصیل است؟یا دانش چیزی است که باید شخصاً آنرا تجربه نمود. دسته سوم پیش فرضها که با پیش فرضهای هستی شناسی و معرفت شناسی مرتبط است. اما از نظر مفهوم از آنها جداست پیش فرضهایی هستند که با ماهیت انسانی و به ویژه , با رابطة میان انسانها و محیط زیست آنها مربوط می شود. آشکار است که کل علوم انسانی باید بر این دسته از پیش فرضها مبتنی باشند زیرا اصولاً زندگی انسان موضوع و هدف این گونه علوم است. بنابراین , می توان دیدگاههایی را در علوم اجتماعی مشخص کرد که مستلزم آن است که انسانها به شیوه مکانیکی و جبری در برابر موقعیتهایی که در جهان خارج با آنها مواجه می شوند واکنش نشان دهند. براساس این دیدگاه , موجودات انسانی و تجربیات آنان محصول محیط است. انسانها و تجربیاتشان از طریق شرایط خارجی خود شرطی می شوند. در برابر این دیدگاه افراطی، دیدگاه دیگری وجود دارد که نقش خلاق تری را به انسان نسبت می دهد. و در آن ” اختیار و اراده“Free will نقش محوری را به خود اختصاص می دهد. وانسان به عنوان خالق محیط خود مطرح می گردد و نقش کنترل کننده دارد و نه کنترل شونده. در این دو دیدگاه افراطی که رابطه‌انسان و محیطش را بررسی می کند مناقشه های فلسفی زیادی بین طرفدران جبرگرائی
Determinsim از یک سو و دیدگاه اختیارگرایی Voluntarism از طرف دیگر , مشاهده می شود. چنانکه بعداً خواهیم دید : پیش فرضهای بسیاری از دانشمندان اجتماعی در فاصلة میان این دو قرار می گیرد. پیش فرضهای سه گانه ای که در فوق به آنها اشاره شد رابطه ای مستقیم با پیدایش دستة چهارمی از ...


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


 نمونه پیشینه تحقیق

پاورپوینت پیاده سازی ارگونومیی در محیط اداری

دانلود پاورپوینت پیاده سازی ارگونومیی در محیط اداری بررسی پیاده سازی ارگونومیی در محیط اداری پاورپوینت جامع و کامل پیاده سازی ارگونومیی در محیط اداری کاملترین پاورپوینت پیاده سازی ارگونومیی در محیط اداری پکیج پاورپوینت پیاده سازی ارگونومیی در محیط اداری مقاله پیاده سازی ارگونومیی در محیط اداری تحقیق پیاده سازی ارگونومیی در محیط اداری
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1191 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
پاورپوینت پیاده سازی ارگونومیی در محیط اداری

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 39 صفحه

پیاده سازی ارگونومی در محیط اداری

Office Ergonomics اولین گام در پیاده سازی ارگونومی در محیط اداری، آنالیز کاری است که انجام می شود.

آنالیز کامل، به یافتن علل دقیق مشکلات و بکار بستن راه حلهای مناسب کمک می کند.

در اکثر موارد، مشکلات موجود به کمک کارکنان و منابع محلی قابل حل خواهد بود.
Office Ergonomics ارگونومی با بسیاری از موضوعات سر و کار دارد. ارگونومی از کارمند و ایستگاه کارش شروع می‌شود و به کل قسمت یا سازمان تسری می یابد.

بسیاری از عوامل سازمانی و محیطی، همچنین انتخاب و خرید مبلمان اداری تحت کنترل مدیریت است.

از طرفی بسیاری از عوامل مرتبط با آرایش محیط کار و عادات کاری در کنترل کارمندان است. تمرکز ارگونومی همیشه بر طراحی برای انسان است.

انسان دارای ویژگیهای منحصر بفردی است که بعضی از این ویژگیها مانند سن و قد قابل تغییر نیستند اما بعضی از این ویژگیها مانند آموزش و تجربه قابل دستکاری اند.
آنالیز محیط کار آنالیز محیط کار اولین گام در جهت حذف علل بالقوه اختلالات اسکلتی عضلانی است.

آنالیز شغل نشان می دهد که هر کارمند روزانه چه کارهایی انجام می دهد. این امر با شرح وظایف شغلی که الزامات را بیان می کند متفاوت است زیرا در آنالیز شغلی اطلاعاتی در باره نحوه انجام کار جمع آوری می‌شود.

لازم است کارمندان در آنالیز شغل دخیل باشند زیرا آنان بهترین منبع اطلاعات در مورد فعالیتهای روزمره و مشکلات ناشی از آن هستند.
آنالیز محیط کار
آنالیز محیط کار آنالیز ایستگاه کار: اجزای فیزیکی ایستگاه کار مثل موقعیت مانیتور، صفحه کلید، سطح کار و صندلی.

آنالیز محیطی: روشنایی، درخشندگی، دما، رطوبت، صدا و سایر عواملی که راحتی افراد را متاثر می سازد.

آنالیز سازمانی: مسئولیتها، برنامه کار، اضافه کاری و سایر جنبه هایی که شرایط کار خوانده می شوند. این عوامل خارج از کنترل کارمندان بوده و دارای بیشترین تاثیر بر ریسک فاکتورهایی از قبیل تکرار، کار استاتیک و زمان مواجهه است. مراحل آنالیز اولیه محیط کار 1-با کارمندان صحبت کنید تا دریابید آیا در کارهایی که انجام می دهند تکرار، کار استاتیک، پوسچرهای نامناسب یا سایر ریسک فاکتورها وجود دارد حتی اگر آنان تجربه ناراحتی یا علائم آسیب را در طول کار ندارند.

2- کارمندان را در حین انجام کار مشاهده کنید تا ریسک فاکتورها و علل آنها مشخص شود. همزمان عوامل موجود در ایستگاه کار، محیط و سازمان که می توانند ریسک فاکتور ایجاد نمایند را ثبت کنید.

3- در صورت وجود ریسک فاکتورها، راه حل های فوری و دراز مدت را با کارمندان در میان بگذارید. تغییرات فوری را در مورد مشکلات ساده مثل ارتفاع مانیتور یا محل قرارگیری ماوس اجراکنید. مراحل آنالیز جامع محیط کار 1-با کارمندان صحبت کنید. دلیل انجام آنالیز را برای آنان توضیح دهید و شرایطی را ایجاد کنید که آنان قادر به پاسخگویی راحت به سوالات باشند. ببینید آنها دقیقا چه کارهایی را انجام می دهند و مشکلات، ناراحتی ها و علائم آسیب را در آنان ثبت نمایید.

2-مدتی نحوه انجام کار آنان را مشاهده کنید تا ایده ای در باره عادات کاری شان بدست آورید. قبل از آنکه از آنان سوال کنید اجازه بدهید آنان کار معمول خود را انجام دهند. روی قسمتهایی از شغل که بیشترین مشکل و ناراحتی در آن اظهار می شود متمرکز شوید زیرا این نقاط اولویت کنترل دارند. در هر شغل ریسک فاکتورها را مشخص و شدت و فرکانس هر ریسک را ثبت نمایید.

3-با توجه به فعالیتهای مختلف شغلی که باید انجام گیرد ایستگاه کار، وسایل و تجهیزات و محیط را آنالیز نمایید. بر تطابق وسایل و محیط بر کارمند متمرکز شوید بجای آنکه انتظار داشته باشید آنان پوسچر و رفتارشان را با کار تطبیق دهند.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


 نمونه پیشینه تحقیق

پاورپوینت پریبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها به عنوان غذاهای عملی

دانلود پاورپوینت پریبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها به عنوان غذاهای عملی بررسی پریبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها به عنوان غذاهای عملی پاورپوینت جامع و کامل پریبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها به عنوان غذاهای عملی کاملترین پاورپوینت پریبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها به عنوان غذاهای عملی پکیج پاورپوینت پریبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها به عنوان غذاهای عملی
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1207 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
پاورپوینت پریبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها به عنوان غذاهای عملی

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 39 صفحه

پریبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها به عنوان غذاهای عملی

چکیده اصطلاح "غذاهای عملی" نوعی از کرنش های باکتریایی و محصولاتی با منشأ گیاهی و حیوانی حاوی اجزای فیزیولوژیکی فعال را که برای سلامتی انسان و کاهش ریسک بیماری های مزمن مفید است در بر می گیرد. پروبیوتیک ها، پریبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها به عنوان نمونه هایی در میان شناخته شده ترین اجزای عملی قرار داشته و می توان این مواد را با روش های بیوتکنولوژی و استخراج از بافت گیاه یا حیوان به دست آورد.
کلید واژگان: پروبیوتیک ها، پریبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها، غذاهای عملی ما در دهه اخیر، تغییرات زیادی را در درک نقش غذاها در ارتقای سلامتی انسان مشاهده کرده ایم. نخستین شاهد بازرسی های علمی از نقش اولیه غذا به عنوان منبعی برای انرژی و مواد تشکیل دهنده بدن تا عمل اساسی تر اجزای بیولوژیکی فعال غذایی در سلامتی انسان تکامل یافته است. در دنیای صنعتی، انفجار توجه مشتری به نقش فعال غذاها در سلامتی و افزایش طول عمر و نیز اجتناب از شروع، پیشرفت و توسعه سرطان، بیماری های قلبی- عروقی و استوپروسیس صورت گرفته و درنتیجه، اصطلاح جدیدی به نام غذای عملی ارائه شده است. مطابق با تعریف، غذای عملی بخشی از رژیم روزمره بوده و نشان داده شده که مزایای سلامتی را اارئه کرده و باعث کاهش ریسک بیماری مزمن فراتر از اثرات غذایی گسترده پذیرفته شده می شود. اصطلاح غذاهای عملی در میانه دهه 1980 در ژاپن معرفی شده و این نوع غذاها در بازار ژاپن با عنوان "غذاهایی برای مصرف مختص سلامتی" شناخته می شوند. غذاهای عملی از موارد زیر تشکیل شده اند: (1) غذاهای سنتی حاوی مواد بیواکتیو طبیعی (مانند فیبر رژیمی)، (2) غذاهای غنی شده با مواد بیواکتیو (مانند پروبیوتیک ها و آنتی اکسیدانت ها) و (3) مواد غذایی سنتز شده ورودی در غذاهای سنتی (مثل پریبیوتیک ها). در میان اجزای عملی، پروبیوتیک ها و پریبیوتیک ها، فیبر محلول، امگا 3، اسیدهای پلی غیراشباع، اسید لینولئیک مرکب، آنتی اکسیدانت های گیاهی، ویتامین ها و مواد معدنی، برخی از پروتئین ها، پپتیدها و آمینواسیدها و نیز فسفلیپیدها به تناوب ذکر می شوند. این مواد فعال تمرکز علم معاصر تغذیه انسان را تشکیل داده و بازه وسیعی از محصولات غذایی، انواع مختلفی از ترکیبات
فیزیولوژیکی فعال را ارائه کرده و باید غذاهای عملی را به عنوان یک ایده نوین به جای یک محصول تعریف شده تلقی کرد. همچنین باید خاطرنشان کرد که غذاهای عملی، قرص یا کپسول نبوده، بلکه به عنوان قسمتی از رژیم روزمره مصرف می شوند. مطالعات اپیدمیولوژیکی و آزمایش های کلینیکی تصادفی که در کشورهای مختلف انجام شده، اثرات سلامتی متعددی را در ارتباط با مصرف غذای عملی مانند کاهش ریسک های سرطان، ارتقای سلامتی قلب، تحریک سیستم ایمنی، کاهش سمپتوم های منوپاز، ارتقای سلامتی روده، حفظ سلامتی مجرای ادرار و اثرات ضدالتهاب، کاهش فشار خون، حفظ قدرت بینایی، فعالیت های آنتی باکتریال و آنتی ویروس، کاهش استوپوروزیس و اثرات ضدچاقی را نشان داده و یا حداقل پیشنهاد کرده است. می توان این اثرات را بر روی لیبل های مواد غذایی بیان کرد که این عمل بیشتر و بیشتر برای عرضه غذاهای عملی در بازار مواد غذایی معرفی می شود. در حال حاضر، مهم ترین و پرکاربردترین اجزای غذاهای عملی عبارتند از پروبیوتیک ها، پریبیوتیک ها، آنتی اکسیدانت های گیاهی، ویتامین ها و کلسیم. همچنین اولویت زیادی به تولید پروبیوتیک ها و پریبیوتیک ها و استخراج اجزای بیواکتیو از مواد گیاهی به وسیله تکنولوژی آنزیم و تخمیر برای کاهش تلفات این اجزا و نیز به وسیله مهندسی ژنتیک برای تشدید بیوسنتز آن ها داده شده است. هم اکنون بیوتکنولوژی نقش کلیدی را در صنعت غذای عملی ایفا می کند، اما غذاهای ترنسژنیک چندان در اتحادیه اروپا مناسب نبوده و صنعت مواد غذایی ترجیح می دهد از روش های بیوتکنولوژی سنتی استفاده کند.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.


 نمونه پیشینه تحقیق